نشست خبری بانک مسکن لرستان در سالروز تاسیس بانک مسکن

آمادگی بانک مسکن در تامین مالی پروِه های نهضت ملی مسکن

مدیر شعب بانک مسکن لرستان گفت : در تلاشیم استان لرستان جزءاولین استانهایی باشدکه واحد های نهضت ملی را تحویل می‌دهد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن –هیبنا، داریوش عالی‌پور، بیست و پنجم دی ماه در نشست خبری در جمع خبرنگاران خبر گزاری ها و پایگاه های خبری استان اظهار کرد: بانک مسکن یک بانک تخصصی بوده که بیشتر در حوزه مسکن فعالیت می‌کند و در سایر بخش‌ها نیز ایفای نقش می کند.

مدیر شعب بانک مسکن لرستان با بیان اینکه در تلاش هستیم با تزریق منابع تسهیلات به پروژه 715 خرم آبادوهمکاری با پیمانکار پروژه تا پایان بهمن ماه واحد های تکمیل شده تحویل گروه اول ثبت نام کنندگان داده می‌شود، گفت : در تلاشیم استان لرستان جزءاولین استان هایی باشد که واحد های نهضت ملی را تحویل دهد.

وی با اشاره به این‌که رسالت این بانک در تأمین مسکن اقشار مختلف جامعه به خصوص اقشار ضعیف و متوسط جامعه است، عنوان کرد: ما طرح مسکن مهر را داشتیم که ۶۲ هزار واحد مسکونی را در استان تأمین مالی و نسبت به احداث آن‌ها اقدام کردیم. عالی‌پوردر بحث طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: در بحث تحویل مسکن در قالب خودمالکی ۱۸۵۵ واحد به مبلغ ۶۰۲۷ میلیارد ریال انعقاد قرارداد داشتیم که ۳۸۸۰ میلیارد ریال آن تا الان به حساب مالکان واریز شده است. مدیر شعب بانک مسکن لرستان تصریح کرد: در بحث مسکن حمایتی نیز در استان به ویژه خرم‌آباد به دلیل محدودیت زمینی که وجود دارد و بحث بافت جغرافیایی این شهر باعث شده آمار ما در این بخش نسبت به استان‌های دیگر کمتر باشد. وی افزود: به امید خدا پروژه 715 واحدی خرم آبادتا پایان بهمن ماه تحویل گروه اول ثبت نام کنندگان داده می‌شود که این پروژه در قالب نهضت ملی است و امیدواریم جزءاولین استانهایی باشیم که اولین خانه های نهضت ملی را تحویل می‌دهیم.

عالی‌پور ادامه داد: در کل استان ۳۰۱۷ واحد به مبلغ ۹۹۹۴ میلیارد ریال قرارداد منعقد شده که ۶۱۷۹ میلیارد ریال آن به حساب متقاضیان واریز شده است. مدیر شعب بانک مسکن لرستان تصریح کرد: در بخش تسهیلات تبصره‌ای نیز ۷۱۱۷ میلیارد ریال در بخش مشارکت ساخت پرداخت کردیم و در بحث خرید مسکن نیز ۱۰۶۰میلیارد ریال پرداخت شده که تقریباً معادل ۵۳۴ واحد است.

وی با اشاره به پرداخت 1965 فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ1589 میلیارد ریال اظهار داشت: میزان پرداختی در قالب تسهیلات جعاله تقریباً ۱۳۳۲ واحد به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال، مرابحه عام در قالب منصوبات، تعمیرات و بازسازی و ودیعه مسکن ۲۰۲۶ میلیارد ریال در قالب ۱۵۷۱ فقره و همچنین در بخش صنعت، خدمات و بازرگانی نیز ۱۳۶ میلیارد ریال به حساب مشتریان واریز شده است. عالی‌پور با اشاره به این‌که بجز مسکن‌های حمایتی در کل ۷۶۵۸ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۳ هزارو ۹۹۹ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده که اگر با منابع استان مقایسه کنیم شاید ۸۰ درصد منابع خودمان را در استان تسهیلات پرداخت کردیم که نسبت منابع به مصارف ما قابل مقایسه نیست، عنوان کرد: ما توانستیم اعتبار سایر استان‌ها را بگیریم و در لرستان جهت رشد، توسعه و اشتغال زایی تزریق کنیم که بخش مسکن تأثیر مستقیم در این بخش‌ها دارد. مدیر شعب بانک مسکن لرستان افزود: مسیر حرکت بانک مسکن و اثرات به جا مانده در سطح شهر و واحد های مسکونی و آرامش مردم مشهود می‌باشد و در این مسیر نیازمند کمک شما هستیم و در واقع بخشی از اطلاع‌رسانی و در جریان قرار دادن مشتریان و کمک به بانک مسکن در گرو همکاری شماست.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000