ثبت نام حدود ۴۳۳ هزار متقاضی مسکن در فارس

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۱/۱۱/۱۱
مدیرکل راه و شهرسازی فارس آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در این استان را تشریح و تاکید کرد که همه تلاش‌ها معطوف به عملی کردن وعده دولت در این بخش است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمودرضا طالبان مدیرکل راه و شهرسازی فارس در حاشیه جلسه شورای‌عالی مسکن استان فارس به خبرنگاران گفت: در فارس حدود ۴۳۳ هزار متقاضی برای مسکن در طرح نهضت ملی ثبت‌نام کردند که بعد از بررسی، ۱۴۲ هزار نفر واجد شرایط تشخیص داده شده است.

طالبان اضافه کرد: تاکنون برای ۷۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در فارس پروژه تعریف و پیامک درخواست واریز آورده نقدی برای فرد مورد نظر ارسال شده است.

او با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار نفر از متقاضیانی که پیامک واریز وجه دریافت کرده بودند، اقدام به تامین و پرداخت ۴۵ میلیون تومان اولیه کرده‌اند، گفت: تاکنون ۱۷ هزار پروانه ساخت صادر و برای ۱۷ هزار واحد مسکونی نیز فوندانسیون اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با تاکید براینکه تا پایان امسال شاهد افزایش قابل توجه در تعداد پروانه صادره و فوندانسیون اجرایی خواهیم بود، گفت: براساس آخرین اطلاعات آماری، برای حدود ۵۰ درصد از کل متقاضیان واجد شرایط در فارس، زمین آماده شده است.

طالبان با اشاره به رفع مشکل زمین در شهرستان‌های جهرم، مرودشت و سروستان، گفت: فعلا تنها در شهرستان شیراز برای تامین زمین اجرای طرح نهضت ملی مسکن، نگرانی وجود دارد.

او با اشاره به اینکه مجموعا برای احداث ۱۶ هزارواحد مسکونی در شهرستان شیراز، در مناطق کمیل‌آباد و اکبرآباد، زمین تامین شده است، خاطرنشان کرد که کل متقاضیان واجد شرایط نهضت ملی مسکن در این شهرستان حدود ۴۵ هزار نفر است.

طالبان از پیشنهاد اجرای ۴ شهرک جدید با هدف تامین مسکن مورد نیاز متقاضیان در استان فارس خبر داد و گفت: محل احداث این شهرک‌ها در منطقه کوهمره، شهر داریون و شهرستان‌های بیضا و سروستان بوده و اجرای ۲ شهرک برعهده وزارت راه و شهرسازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با یادآوری اینکه در هریک از نقاط اعلام شده حدود ۸۰۰ هکتار با مستثنیات برای شهرک مسکونی پیش‌بینی شده است، در عین حال گفت: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با توجه به اینکه ایجاد شهرک مسکونی به دلیل لزوم ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز و احداث شبکه‌های برق و آب و گاز و ... زمان بر خواهد بود، اولویت اصلی نیست.

طالبان در خصوص تداوم ساخت و ساز در محدوده حسینی‌الهاشمی شیراز، گفت: به هرحال زمانی در این محدوده ساخت و سازهایی اجرا شده است اما برای اجرای پروژه‌های جدید باید مطالعات علمی دقیق و قابل استنادی مد نظر باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس به واگذاری مطالعات علمی در محدوده حسینی الهاشمی به دانشگاه صنعتی شیراز اشاره و اضافه کرد: درخواست ما اینست که مطالعات به شکل جامع در اراضی مورد نظر انجام و نتایج دقیق و علمی ارائه شود تا در صورت طرح نقد احتمالی، از جنبه علمی و تخصصی، قابل دفاع باشد.

طالبان همچنین یادآور شد که براساس قانون، ایجاد شهرک‌های مسکونی و صدور پروانه ساخت در این شهرک‌ها، در بدو امر برعهده وزارت راه و شهرسازی است و بعد از راه‌اندازی شهرک‌ها به سایر دستگاه‌ها مانند شرکت‌های عمران شهرهای جدید یا شهرداری و ... واگذار خواهد شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000