پرداخت ۳۲ هزار و ۷۴۸ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک مسکن کرمان طی سال جاری

معاون مدیریت شعب کرمان در نشست خبری از پرداخت مبلغ ۳۲هزار و ۷۴۸ میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف از ابتدای سال حاری تا بهمن ماه خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن –هیبنا ،امید قاسم زاده معاون مدیریت کرمان در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد،گفت: بانک مسکن بر اساس رسالت تخصصی خود در بخش مسکن، از ابتدای امسال تاکنون، 12هزار و 293 فقره تسهیلات به مبلغ 32هزار و 748 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

قاسم زاده با اشاره به اینکه 90درصد تسهیلات باید در بخش مسکن پرداخت شود، افزود: 88 درصد تسهیلات پرداختی مدیریت کرمان در این بخش پرداخت شده است.

معاون مدیریت کرمان با بیان این مطلب که طرح نهضت ملی یکی از طرح های اولویت دار دولت و بانک مسکن تاکنون تنها بانک عامل پرداخت تسهیلات این طرح بوده است،تصریح کرد : در یک سال اخیر 6هزار و 982واحد در طرح نهضت ملی مسکن به مبلغ 22هزار 418میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است .

وی گفت : در سال‌های آینده با توجه به اجرای پروژه های بزرگ در نهضت ملی مسکن از جمله پروژه سردار دلها در شهر کرمان و اجرای پروژه های بزرگ در شهرهای سیرجان و جیرفت شاهد ساخت تعداد زیادی سرپناه برای اقشار مختلف جامعه خواهیم بود.

قاسم زاده افزود: رونق بخش مسکن یکی از سیاستهای اصلی دولت و سیاستگذاران بوده است وطرح های چون طرح اقدام ملی، طرح باز افرینی شهری، مسکن مهر و نهضت ملی مسکن همه منشعب از همین سیاست است.

وی یکی از امتیازات مهم بخش مسکن را عدم وابستگی به واردات دانست وگفت : تمامی چرخه تولید مسکن در خود کشور صورت می پذیرد؛بنابراین تامین مالی بخش مسکن نقش بسیار پر رنگی در رشد اقتصادی دارد.

وی با اشاره به رویکرد بانک مسکن در پرداخت تسهیلات تصریح کرد : در چند سال اخیر رویکرد بانک مسکن برحرفه ای سازی،رعایت الگوی مصرف واستفاده از فناوری های نوین متمرکزبوده است؛که در همین راستا سقف تسهیلات نیز افزایش پیدا کرده به گونه ای که در شهر کرمان و در بخش حرفه ای سازی 400 میلیون تومان و در استفاده از فن آوریهای نوین 450میلیون تومان تسهیلات قابل پرداخت است .

قاسم زاده مبلغ تسهیلات پرداختی برای خرید خانه از محل اوراق حق تقدم تسهیلات به صورت انفرادی در مرکز استان وشهر های بالای 200هزار نفر جمعیت را 160میلیون تومان و برای زوجین 320میلیون تومان عنوان کرد وادامه داد : با تسهیلا ت جعاله ومنصوبات سقف تسهیلات پرداختی تا مبلغ 480میلیون تومان قابل افزایش است .

معاون مدیریت کرمان با بیان نقش بانک مسکن استان در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی گفت :تاکنون 22مدرسه با مشارکت بانک مسکن در کشور ساخته وبه بهره برداری رسیده است که از این تعداد در استان کرمان یک مدرسه 6کلاسه در روستای چاه نارنج در سال 90 افتتاح شده است ویک مدرسه سه کلاسه نیز در روستای گنجان شهرستان رابر در آذر ماه سال جاری به بهره برداری رسیده است.

معاون مدیریت با اشاره به75درصد مطالبات بانک در بخش مسکن روستایی و 22درصد در بخش مسکن مهر افزود: تنها سه درصد مطالبات بانک در سایر تسهیلات پرداختی است و بخش عمده ای از مطالبات بانکی مربوط به بانک مسکن در بخش مسکن روستایی است .

قاسم زاده همکاری نهادهای مرتبط، مراجع قضایی وثبت اسناد با بانکها را در وصول مطالبات معوق کمک کننده دانست.

معاون مدیر یت کرمان یکی از موضوعات مهم در استان را انتقال منابع شرکتهای صنعتی ومعدنی بزرگ عنوان کرد وگفت : خروج منابع شرکتهای بزرگ از استان قدرت تسهیلات دهی وکنشگری بانکها رادراقتصاد پایین می آورد ؛ بنابراین در صورت انتقال منابع شرکتهای بزرگ به داخل استان وتقسیم عادلانه منابع در میان بانکها ی استان قدرت تسهیلات دهی بانکها افزایش می یابد و درنتیجه این امر رونق اقتصادی استان را به همراه خواهد داشت.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000