مجلس حامی وزارت راه و شهرسازی در اجرای مصوبه نوسازی بافت‌های فرسوده است

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۱/۱۱/۲۶
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی در خصوص کارشکنی‌های احتمالی در خصوص اجرا نشدن مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نوسازی بافت‌های فرسوده می‌تواند از ظرفیت قوه قضاییه و دیوان عدالت اداری استفاده کند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مجتبی یوسفی نماینده مجلس امروز در گفتگو زنده با رادیو ایران در خصوص ابلاغ بسته ۱۹ بندی تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده و اقدامات مجلس برای نظارت بر اجرای مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: بسته تشویقی 19 بندی نوسازی بافت فرسوده بسته جامعی است که در آن حد نصاب تفکیک، منابع مالی، اصلاح قوانین شهرسازی و طبقات تشویقی را توأمان دیده است و بدین‌ترتیب مالکان، سازندگان و مدیران شهری را به نوسازی در بافت‌های فرسوده ترغیب می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس موفقیت نوسازی بافت های فرسوده را علاوه بر مشارکت مردم در همراهی سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها دانست و گفت: با توجه به اینکه در بیشتر مناطق شهرداری‌ها هم در شهرهای بزرگ و هم در شهرهای میانی و سایر شهرها، ارتقای کیفیت در بافت‌های فرسوده به افزایش خدمات رسانی به مردم و کاهش مخاطرات شهرها که بخشی از مسئولیت‌های شهرداری‌هاست می‌انجامد بنابراین پیش‌بینی می‌شود تا شهرداری‌ها همکاری مناسبی را برای اجرای این طرح داشته باشند.

یوسفی افزود: درحال حاضر موانعی که در خصوص حد نصاب تفکیک وجود داشت هم اکنون در بسته نوسازی برداشته شده و همین موضوع نیز سبب خواهد شد تا همکاری شهرداری‌ها بیش از گذشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که چنانچه بسته ۱۹ بندی تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده رعایت نشود از چه ابزارهایی می‌توان استفاده برد؟ گفت: چنانچه بسته ۱۹ بندی تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده از سوی شهرداری ها رعایت نشود، وزارت راه و شهرسازی و فرمانداران می‌توانند ورود کنند و نمایندگان مجلس نیز به عنوان ناظر در خدمت مردم برای تحقق این موضوع هستند.

یوسفی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی در خصوص کارشکنی‌های احتمالی در خصوص اجرا نشدن مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نوسازی بافت های فرسوده می تواند از ظرفیت قوه قضاییه و دیوان عدالت اداری استفاده کند.

وی تصریح کرد: در کمیسیون تلفیق استفاده از ظرفیت اراضی سایر دستگاه‌ها برای تولید مسکن و تخصیص اراضی مازاد بررسی شده است و این نوید خوبی است تا در سال آینده کمک‌هایی از سوی دولت برای تولید مسکن اقشار کم‌درآمد محقق شود.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000