در راستای تصویب آیین‌نامه جامع حمایت از نخبگان ایرانی انجام می شود؛

تامین مسکن نخبگان گلستانی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۲/۰۱/۱۹
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از تامین مسکن نخبگان استان در راستای تصویب آیین‌نامه جامع حمایت از نخبگان ایرانی خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهدی ملک اظهار کرد: در راستای دستور رئیس‌جمهور درخصوص تدوین دستورالعملی به منظور حمایت مؤثر از نخبگان، هیات وزیران آیین‌نامه «حمایت از نخبگان ایرانی» را تصویب کرده است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان افزود: موضوع نخبگان همواره مورد توجه مقام معظم رهبری و سیاست گزاران بوده و است.

وی حمایت‌های زیرساختی در تامین شغل و مسکن برای نخبگان و استعدادهای برتر را از عوامل مهم جلوگیری از خروج نخبگان از کشور دانست و افزود: تامین مسکن نخبگان از جمله موارد حمایتی است که در بنیاد ملی نخبگان در حال پیگیری است.

ملک ادامه داد: در این راستا به منظور تأمین مسکن نخبگان در سراسر کشور، نخبگان و سرآمدان علمی فاقد مسکن، در چارچوب قانون جهش تولید مسکن، در اولویت برخورداری از مزایای قانون هستند.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی مکلف است با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و بنیاد، زمین مورد نیاز برای تأمین مسکن نخبگان و سرآمدان علمی را در چارچوب قانون جهش تولید مسکن فراهم کند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: همچنین در چارچوب مصوبات شورای پول و اعتبار، نخبگان فاقد مسکن فارغ‌التحصیل یا دانشجوی تحصیلات تکمیلی نیز مشمول تسهیلات خرید یا ساخت مسکن و همچنین تسهیلات ودیعه مسکن مشابه اعضای هیأت علمی دانشگاه ها می‌شوند.

وی با بیان اینکه دولت اکنون به الگویی برای رفع این دغدغه رسیده است، گفت: به صورت پایلوت تفاهم‌نامه‌هایی برای تامین مسکن نخبگان دانشگاه های شریف و تهران منعقد شده که در گلستان نیز اقداماتی برای اجرای این آیین نامه در دستور کار قرار دارد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000