اجرای بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی در لرستان

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۲/۰۱/۳۰
مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اعلام اینکه با آغاز عملیات اجرایی ۷۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی طی ۲ ماه آتی در استان تعداد واحدهای در حال ساخت به یک هزار و ۳۰۰ واحد می‌رسد از صدور سند برای حدود ۸۸ هزار واحد فاقد سند در روستاها و شهرهای کوچک خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، پویا تابعی مدیرکل بنیاد مسکن لرستان در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان و در شهرها و روستاهای تحت مسئولیت بنیاد، گفت: حدود ۳ هزار و ۲۰۰ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت مسوولیت بنیاد و همچنین روستاها حائز شرایط شناخته شده و مسئولیت کمک به تامین مسکن آنها برعهده بنیاد مسکن نهاده شد.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان ادامه داد: متناسب با تامین زمین و معرفی آنها به بنیاد مسکن عملیات ساخت حدود ۶۱۰ واحد مسکونی در استان آغاز شد که مراحل پیشرفت فیزیکی متفاوتی دارند.

آغاز اجرای ۷۰۰ واحد جدید نهضت ملی در استان طی ۲ ماه آتی

تابعی افزود: پیش‌بینی می شود در دو ماه آینده نیز عملیات اجرایی ۷۰۰ واحد جدید نیز در شهرها توسط بنیاد مسکن آغاز شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تامین زمین در استان لرستان با مشکلاتی مواجه است امیدواریم هرچه سریعتر اراضی به بنیاد مسکن معرفی شود تا کار احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی با مشارکت مردم آغاز شود.

واحدهای مسکونی استان لرستان در بارندگی‌های اخیر آسیب ندید

این مقام مسئول در بنیاد مسکن استان در خصوص سیل‌های اخیر و احتمال آسیب به واحدهای مسکونی استان توضیح داد: با بررسی‌های انجام شده در بارندگی‌های شدید اخیر خوشبختانه مشکلی برای واحدهای مسکونی رخ نداد و فقط در حد آبگرفتگی بود که با کمک‌های بنیاد و مشارکت مردم این مشکلات برطرف شد.

وی عمده مشکلات بارندگی‌های اخیر را مربوط به راه‌های استان دانست و افزود: ستادهای مدیریت بحران همراه با دیگر عوامل و دست‌اندرکاران نسبت به بازگشایی راه‌ها وسایر مشکلات پیش‌امده اقدام کردند و ماشین‌الات بنیاد نیز برای این منظور به مناطق دچار بحران در زمان وقوع بارندگی‌های شدید گسیل شدند.

تابعی تاکید کرد: استان لرستان در زمینه مقاوم‌سازی یکی از استان‌های برتر کشور است.

صدور بیش از ۸۷ هزار جلد سند در روستاها و شهرهای کوچک

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان در خصوص ارایه سند به واحدهای مسکونی فاقد سند در استان گفت: یک هزار و ۵۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی در استان وجود دارد که در این بین تاکنون برای ۵۷ درصد واحدهای مسکونی شهری و روستایی فاقد سند معادل ۸۷ هزار و ۸۰۰ جلد سند صادر شده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000