شروع ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۲/۰۲/۰۴
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به شروع ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان، گفت: ظرف یکی دو ماه آینده نیز ساخت بیش از ۱۰هزار واحد دیگر در استان شروع می‌شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد آهکی، با اشاره به شروع اجرای پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: اصلی ترین گام در این زمینه تامین زمین بود که اقدامات بسیار خوب و موثری در این زمینه در استان صورت گرفته است.

وی از شناسایی زمین های مساعد برای اجرای این طرح در سطح استان خبر داد و افزود: در گام اول تمام زمین هایی که قابلیت اجرای این طرح را داشتند، شناسایی شده و با مالکان آنها وارد گفت و گو و مذاکره شدیم.

وی افزود: در شهر کرمانشاه این اراضی در قسمت‌های غرب و جنوب شرق شهر قرار دارند، چرا که امکان توسعه شهر از سایر جهات فراهم نیست.

آهکی تصریح کرد: برای استفاده از این زمین‌ها جهت ساخت مسکن با بیش از هزار نفر طی این مدت مذاکره کرده ایم، چرا که صاحب برخی از این زمین ها فوت کرده و مجبور شدیم با وراث در این زمینه مذاکره کنیم و همین امر موجب شد تصاحب این اراضی جهت ساخت مسکن بسیار زمان بر شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: در نهایت با اقدامات صورت گرفته ۲۰۵۰ هکتار زمین در سطح استان برای اجرای پروژه ها تامین شد که از این میزان ۱۲۸۴ هکتار در شهر کرمانشاه و ۷۵۳ هکتار مربوط به سایر شهرهاست.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی متولی پروژه نهضت ملی مسکن است، گفت: در این بین با توافق صورت گرفته میان وزارت راه و شهرسازی با بنیاد مسکن، این بنیاد به عنوان کارگزار، کار ساخت مسکن نهضت ملی در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر را برعهده دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در ادامه از ثبت نام حدود ۲۰۰ هزار نفر در این طرح خبر داد و افزود: از این تعداد ۶۱ هزارو ۵۰۰ نفر واجد شرایط هستند.

وی افزود: با توجه به تعداد متقاضیان تایید شده، زمین های شناسایی شده فعلی برای ساخت مسکن این تعداد متقاضی کفاف می‌دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در ادامه از شروع ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در استان خبر داد و افزود: مقدمات ساخت حدود ۲۲ هزار واحد در استان فراهم شده که از این تعداد عملیات اجرایی ۱۲ هزار واحد آغاز شده است.

وی افزود: تا دو هفته دیگر کار ساخت ۳۱۰۰ واحد دیگر آغاز شده و ظرف یک ماه آینده نیز عملیات اجرایی دو هزار واحد دیگر را آغاز می کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: در مجموع کار ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن ملی امسال و ظرف یکی دو ماه آینده در استان شروع می شود.

وی با بیان اینکه ساخت هر پروژه حداقل دو سال زمان می برد گفت: با توجه به اینکه شروع پروژه نهضت ملی مسکن در استان با تاخیر صورت گرفت، طی یک سال اخیر تنها توانسته‌ایم کار تامین زمین و مقدمات اجرای طرح را فراهم کنیم.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000