پرداخت تسهیلات به ۱۶ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در زنجان

مدیر شعب بانک مسکن زنجان از پرداخت تسهیلات به بیش از ۱۶ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تاکنون خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مهدی جمالوندی مدیر شعب استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار استانی تسنیم با اشاره به اینکه قیمت مسکن در شهرستان‌ها حدود 40 درصد و در تهران حدود 70 درصد هزینه‌های خانوار را شامل می‌شود، افزود: پس از دستور رییس جمهوری محترم مبنی بر احداث مسکن و از سوی دیگر تصویب قانون جهش تولید مسکن، همانند دیگر دستگاه‌های دولتی به بانک مسکن هم وظایفی محول شد.

وی بر همین اساس اظهار داشت: علاوه بر اینکه ما با تمامی مسوولان استانی، اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و دیگر دستگاه‌های ذیربط برای اجرای این قانون در استان با یکدیگر همدل و همراه بوده‌ایم، خوشبختانه بستر لازم برای احداث مسکن و همینطور پیشرو بودن استان زنجان در تولید مسکن نیز فراهم شده است.

جمالوندی تشریح کرد : از همان نخستین گام برای تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن وارد عمل شدیم ولی برخی از پروژه‌های مسکن در زنجان از دوره قبل با تخصیص سقف تسهیلات تا یکصد میلیون تومان وجود داشت و عملاً این پروژه‌ها به حالت نیمه تعطیل درآمده بودند؛ نخستین اقدام ما افزایش سقف تسهیلات این واحدها از یکصد به 350 میلیون تومان شد که خوشبختانه در دولت سیزدهم هم تعداد و کلنگ‌زنی پروژه‌‌ها افزایش یافت.

وی در زمینه عملکرد استان نیز ابراز داشت: تاکنون به 16 هزار و 20 واحد مسکونی توسط بانک مسکن استان زنجان به متقاضیان تسهیلات تخصیص داده شده که رقم آن بالغ بر مبلغ 55 هزار میلیارد ریال است.

جمالوندی افزود: طبق آمار، آورده نقدی متقاضیان بالغ بر 30 هزار میلیارد ریال است که تاکنون 26 هزار میلیارد ریال از این مبلغ به حساب پیمانکاران طرف قراداد واریز شده و بر همین اساس پروژه‌ها در سطح استان از پیشرفت فیزیکی بیش از 40 درصد برخوردارند و به امید خداوند متعال در آینده نزدیک بسیاری از متقاضیان و جوانان زنجانی صاحب خانه خواهند شد.

مدیر شعب استان خاطرنشان کرد : خوشبختانه در ابتدای امسال 192 واحد از پروژه 744 واحدی برکت کوی نصر فروش اقساطی و به متقاضیان تحویل داده شد.

وی سپس به تعامل بسیار مناسب بانک مسکن با بنیاد مسکن استان در راستای احداث مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در برخی از شهرهای استان همچون هیدج و صائین قلعه اشاره کرد و افزود : در قالب این طرح برای یک هزار و 131 واحد در پروژه‌هایی که متولی ساخت آن بنیاد مسکن است تفاهم‌نامه امضا شده است.

جمالوندی در پایان نکته‌ای را هم متذکر شد و تصریح کرد : سهمیه بانک مسکن استان زنجان 6 هزار واحد مسکونی بود ولی با توجه به مشکلات حوزه مسکن در استان، به لطف پروردگار و حمایت های بی شائبه مدیران ارشد بانک توانستیم این ظرفیت را به بیش از 16 هزار واحد افزایش دهیم.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000