تعریف ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری در کاشان

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۲/۰۲/۱۳
رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت: ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری طی سنوات گذشته برای بافت‌های مصوب شهری شهرستان کاشان توسط اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان تعریف و بیش از ۲۰ پروژه جدید نیز پیشنهاد شده که مراحل اجرایی آن در حال تدوین است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مجبتی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان اظهار داشت: احداث پل، آسفالت معابر، تامین قیر، بهسازی وساماندهی بافت فرسوده، ساماندهی بافت‌های حاشیه نشینی و بازتوانمندسازی بافت‌های تاریخی درمحلات هدف بازآفرینی از جمله پروژه‌های انجام شده در سنوات پیشین برای بازآفرینی شهری کاشان است.

وی افزود: ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری طی سنوات گذشته برای بافت‌های مصوب شهری شهرستان کاشان توسط اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان تعریف و بیش از ۲۰ پروژه جدید نیز پیشنهاد شده که مراحل اجرایی آن در حال تدوین است.

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان اذعان داشت: یکی از سیاست‌های ابلاغی دولت، اجرای ضوابط تشویقی نوسازی محلات هدف و بافت‌های ناکارآمد شهری است و مشوق‌های مناسبی در خصوص توانمند سازی و ایجاد انگیزه حفظ بافت‌های باهویت قدیمی، فرسوده وتاریخی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: اعطای طبقه تشویقی به تراکم مجاز طرح مصوب وتخفیفات پروانه و مجوزها و نیز الزام تخصیص ۳۰ درصد از منابع واعتبارات دستگاه‌های خدماتی به این بافت‌های ناکارآمد و فرسوده و تاریخی، فرصت بسیار خوبی است که دولت برای محلات هدف بازآفرینی شهری درحوزه راه وشهرسازی وشهرداری‌ها ایجاد کرده است.

آراسته گفت: بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی، استانی و نیز در سفر رئیس جمهور به استان اصفهان در حوزه راه و شهرسازی در قالب کاربری‌های مختلف در محله‌های هدف بازآفرینی شهری، ساماندهی حاشیه نشینی، سلامت و آموزش، فضای سبز و خانه‌های فرهنگ و ورزش، انتظامی و امنیتی، فرهنگی و غیر در مناطق هدف این شهرستان توسط اداره‌کل راه وشهرسازی استان اصفهان اختصاص یافته است.

وی افزود: شهرکاشان دارای بیش از یکهزار و ۲۵۰ هکتار بافت فرسوده دارای مصوبه و محله‌های قابل بارگزاری پروژه‌های هدف بازآفرینی شهری برای غنی سازی بافت‌های ناکار آمد شهری است که درشهرهای اقماری تابعه هم این موضوع درحال تدوین است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان اظهار داشت: برگزاری ۲۰ جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان کاشان، پیگیری مرمت ورودی و آسفالت خیابان محتشم و پیاده راه مسجد و محله آقابرزرگ، تکمیل خانه‌های فرهنگ، آسفالت محور تاریخی محتشم، خیابان امام و محله کارگر، احداث مجتمع فرهنگی کوی حسین پور از محل اعتبارات بازآفرینی، مرمت و بازسازی بازارچه سردار، بازآفرینی محله صدره و سرفره، بازآفرینی محله درب باغ، تملک سالن‌های ریسندگی برای احداث پردیس فرهنگی ورزشی کارگران از محل اعتبارات بازآفرینی، پیگیری خانه فرهنگ راوند و بلوارصنعت، مرمت و بازسازی بازار بزرگ کاشان و ... از جمله اقدامات انجام شده در حوزه بازآفرینی شهری در سال گذشته بوده است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000