تایید ۴۴ هزار متقاضی ساخت مسکن ملی در خوزستان

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۲/۰۲/۱۶
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در طرح نهضت ملی مسکن خوزستان تعداد ۱۷۷ هزار نفر واجد شرایط داشتیم که ۴۴ هزار نفر آن‌ها تایید نهایی شدند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدحسین پناهی فر اظهارکرد: به عنوان یکی از متولیان مسکن در استان خوزستان تلاش خواهیم کرد تا طرح نهضت ملی مسکن با سرعت هرچه بیشتر در استان اجرایی شود.

وی از تامین زمین ۵۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان خبر داد و افزود: تاکنون ۱۱ هزار نفر در استان واجد شرایط دریافت زمین شده که عملیات اجرایی این واحدها شروع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: اگر مردم آورده اولیه خود که ۴۰۰ میلیون ریال است را واریز کنند در یک ماه آینده عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد جدید دیگر آغاز می‌شود.

وی افزود: با حمایت استاندار و برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تلاش می‌کنیم تا ۶ ماهه اول امسال زمین مورد نیاز برای ساخت بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در خوزستان تامین شود.

پناهی فر مهمترین عامل عدم استقبال مردم از طرح نهضت ملی مسکن را سابقه مسکن مهر در استان دانست و گفت: مردم فکر می‌کنند احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در استان همچون مسکن مهر طولانی شود به همین دلیل کمتر استقبال می‌کنند.

وی افزود: تاکنون ۷۰ درصد معابر مسکن‌های مهر در استان را ساماندهی کرده و به مرحله آسفالت رساندیم و بقیه معابر نیز تا ۶ ماهه اول امسال آسفالت می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: با توجه به تورم موجود، توان مالی مردم استان کفاف هزینه‌های ساخت واحدها را نمی‌دهد به عنوان مثال هر متقاضی برای دریافت تسهیلات چهار میلیارد ریالی باید ۶۰ یا ۷۰ میلیون ریال قسط پرداخت کند.

وی در پایان به پیشرفت فیزیکی بین ۲۰ تا ۸۰ درصدی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در برخی نقاط استان اشاره کرد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000