بررسی ظرفیت‌های صنعت ساخت و ساز استان یزد در جمع انبوه سازان

در نشستی که با حضور مدیر شعب و هیات مدیره انجمن صنفی انبوه‌سازان استان برگزار شد، سیاست‌های اعتباری تشریح و راهکارهای افزایش زمینه همکاری با انجمن بررسی شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه استانی خبرگزاری بانک مسکن-هیبنا، محمد غفوریان مدیر شعب بانک مسکن در استان یزد هدف از این نشست را ایجاد زمینه مشارکت و نقش آفرینی بهینه انبوه سازان فعال در بخش مسکن و ساختمان استان با هدف تنوع بخشی به سرمایه گذاری و نقش آفرینی آنان به عنوان فعالین بخش مسکن و ساختمان عنوان کرد و اظهار داشت: هرسال با ابلاغ سیاست‌های اعتباری، مسائل مرتبط با انبوه سازان از جمله افزایش سقف‌های تسهیلاتی و انواع تسهیلات قابل پرداخت در بخش ساخت مسکن اطلاع رسانی می‌شود.

غفوریان افزود: هرچند انبوه سازان فعال در بخش ساخت واحدهای میان متراژ و مطابق با الگوی مصرف مخاطب اصلی سیاست‌های اعتباری بانک مسکن می‌باشند ولی زمینه همکاری با سایر انبوه سازان نیز در سیاست‌های اعتباری بانک مانند مشارکت در طرح‌های خاص تا 60 درصد کل هزینه طرح و یا افزایش 50 درصد سقف‌های مصوب سیاست اعتباری دیده شده است.

غفوریان با اشاره به رشد 3 برابری مانده تسهیلات بانک مسکن استان، پرداخت تسهیلات در سال گذشته را بی‌سابقه دانست و ابراز امیدواری کرد در سال جاری نیز با همکاری انبوه سازان شاهد رشد ارایه تسهیلات و همچنین افزایش رشد ساخت و ساز در استان باشیم.

غفوریان در ادامه با اشاره به رویکرد بانک مسکن مبنی بر ساخت حرفه‌ای و تخصصی مسکن توسط سازندگان دارای صلاحیت حرفه‌ای گفت: توسعه روابط و تعامل انجمن صنفی انبوه سازان و بانک مسکن می‌تواند موجب افزایش ساخت و ساز اصولی و ارتقاء کیفیت ساختمان‌های در حال احداث در استان یزد شود.

وی خاطر نشان کرد: رویکرد مذکور، ارتقاء کیفیت ساخت و ساز، مدیریت بهینه مصرف انرژی و حمایت از فعالان حرفه‌ای را به دنبال خواهد داشت. لذا به منظور تشویق سازندگان حرفه‌ای در صورت استفاده از تکنولوژی جدید و فناوری نوین و کاهش مصرف انرژی تسهیلات تا سقف 650 میلیون تومان در مرکز استان و 600 میلیون تومان در سایر شهرهای استان افزایش یافته است.

وی افزود: در شرایط خاص که در سیاست اعتباری بانک عنوان شده است این سقف‌ها تا 50 درصد نیز قابل افزایش است.

رئیس انجمن صنفی انبوه سازان در این نشست گفت: انجمن آمادگی دارد با مشارکت در تامین و ساخت واحدهای مسکونی طرح‌های اجتماعی و ملی، نقش خود را در ساخت واحدهای با کیفیت و قیمت مناسب ایفا کند.

اکبر حیدری افزود: رونق بخش مسکن در حوزه ساخت و ساز و گردش نقدینگی در این صنعت نه تنها موجب سودآوری برای انبوه سازان می‌شود، بلکه با توجه به وابستگی صنایع متعدد پیشین و پسین در بخش مسکن به صنعت مسکن موجب رونق اقتصادی استان نیز می‌شود.

وی یکی از بهترین راهکارهای تولید مسکن مناسب برای اقشار متوسط جامعه را همکاری انبوه سازان با بانک مسکن و هدایت مشتریان و خریداران به استفاده از تسهیلات این بانک بیان کرد و با توجه به همسو بودن رسالت و هدف بانک مسکن و انجمن انبوه سازان که ساخت مسکن با رعایت اصول کیفی ساختمان است، تعامل با بانک مسکن را در اولویت و دارای اهمیت ویژه برای انجمن بیان کرد.

حیدری در ادامه اظهار داشت: با توجه به افزایش تورم، تفاوت درآمد حاصل از فروش واحدهای احداثی با هزینه احداث واحد جدید، یکی از چالش‌های موجود برای انبوه سازان است و افزود: این موضوع سبب شده تا انبوه سازان و پیمانکاران به جای فروش واحدهای تکمیل شده و شروع پروژه جدید به اجاره داری واحدهای احداثی روی آورند که موجب کاهش میزان ساخت و ساز و تولید مسکن می‌شود.

وی افزود: چنانچه تسهیلات ساخت مسکن، هزینه های بیشتری از تولید مسکن را پوشش دهد می تواند مشوقی جهت ورود انبوه سازان به عرصه تولید شود.

رئیس انجمن صنفی انبوه سازان استان یزد ایجاد چرخه ارتباط بین بانک، انبوه سازان، تامین کنندگان مصالح ساختمانی و مصرف کنندگان را راهگشای تولید مسکن با کیفیت و قیمت مناسب عنوان کرد و گفت: این صنعت دارای ظرفیت بالا جهت ایجاد رونق در اقتصاد استان است و تعامل بانک و انجمن می‌تواند موجب ورود به حوزه‌های جدید ساخت و ساز و هدایت انبوه سازان به سمت تولید بیشتر در صنعت ساختمان استان شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000