حضور جمهوری اسلامی ایران در دومین اجلاس مجمع عمومی برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۲/۰۲/۲۳
مشاور وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام دعوت از جمهوری اسلامی ایران در دومین اجلاس برنامه اسکان بشر ملل متحد از حضور کشورمان در آن مجمع بین‌المللی خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، آرمان خورسند مشاور وزیر راه و شهرسازی و دبیر کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران از دیدار معاون دفتر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) با وزیر راه و شهرسازی کشورمان خبر داد.

دبیر کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دعوت هبیتات از وزیر راه و شهرسازی کشورمان جهت شرکت در د اجلاس دو سالانه مجمع عمومی برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد، گفت: روز گذشته ۲۰ اردیبهشت وزیر راه و شهرسازی کشورمان با سرینیواسا پاپوری مدیر ارشد دفتر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه (روآپ) و نماینده ویژه خانم شریف، مدیر برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) در محل وزارت راه و شهرسازی دیدار کرد.

خورسند ادامه داد: معاون منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه هبیتات در این دیدار، ضمن مروری بر اجرای پروژه‌های فعال در ایران در همکاری مشترک با هبیتات، نسبت به گسترش همکاری‌های فیمابین با تکمیل موافقت نامه جامع همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و هبیتات ابراز امیدواری کرد.

به گفته مشاور وزیر راه و شهرسازی، از جمله پروژه‌های مشترک فعال در حال حاضر فاز دوم پروژه بهتاب جهت بهبود تاب‌آوری بیمارستان‌ها و نیز حمایت از سکونت‌های غیررسمی در روستای زلزله زده سایه خوش در هرمزگان با کمک های مالی دولت ژاپن و نیز پروژه بزرگ تغییر اقلیم در حاشیه خزر با تامین مالی صندوق سازگاری، با همکاری با هبیتات است.

خورسند تاکید کرد: در خلال ملاقات ها و جلسات معاون دفتر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه هبیتات، با رییس و دبیر کمیته ملی، معاونین وزارت راه و شهرسازی و هم‌چنین ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست، گسترش همکاری‌های کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران و تصویب نهایی اجرای فاز اول سند سیاست ملی شهری ایران (NUP) و اجرای فاز دوم این پروژه با هدایت فنی ایران مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

گفتنی است، پاپوری نماینده دفتر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه (هبیتات) در پایان سفر پنج روزه خود به ایران، با مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی دیدار کرد. در این دیدار، دعوتنامه خانم میمونا محد شریف، مدیر اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد به مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی کشورمان ارایه و پیام معاون دبیرکل سازمان ملل جهت تأکید بر اهمیت همکاریها به ریاست عالیه کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران تقدیم شد.

مقرر است تا اجلاس مجمع عمومی برنامه اسکان بشر ملل متحد از ۱۵ تا ۱۹ خرداد (۵ تا ۹ ماه ژوئن ۲۰۲۳) در نایروبی با حضور وزرای مسکن ۱۸۸ کشور عضو سازمان ملل متحد برگزار شود. محور این نشست «آینده شهری پایدار از طریق چندجانبه‌گرایی شمول گرا و کارآمد؛ دستیابی به اهداف توسعه پایدار در زمان بحران‌های جهانی» است.


زنجیره خبر


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000