دستور وزیر اقتصاد به بانک ها درباره پروانه‌های کسب

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۴۰۲/۰۳/۰۱
وزیر اقتصاد در نامه به مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانک‌های دولتی و خصوصی کشور اعلام کرد از ابتدای سال 1402 پروانه‌های کسب صرفا یک فایل الکترونیک حاوی شناسه یکتا هستند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از شادا، وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه ای به مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانک‌های دولتی و خصوصی کشور اعلام کرد از ابتدای سال 1402 پروانه‌های کسب صرفا یک فایل الکترونیک حاوی شناسه یکتا هستند و نسخ چاپی پروانه کسب صادره از 1402 به بعد که شناسه یکتای بانک اطلاعات کسب وکارهای کشور را نداشته باشند، بی‌اعتبار هستند.

در این نامه آمده است: پروانه های کسب صادره قبل از 1402 و سایر مجوزهای کسب وکار صادره قبل از 1401.02.10، تا پایان سال جاری همچنان معتبر هستند و از تابستان آتی، به تدریج فایل الکترونیک شناسه یکتا برای هر مجوز قدیمی، با جایگزین نسخ قدیمی و چاپی آنها خواهد شد.

شناسه یکتای مجوزهای جدید، بطور 24ساعته و توسط هرکس از بانک اطلاعات کسب‌وکارهای ایران به نشانی (qr.mojavez.ir) یا از طریق وب سرویس از بستر شبکه ملی تبادل اطلاعات، قابل‌مشاهده و استعلام هستند.

وزیر اقتصاد در این نامه یادآوری کرد: بر اساس ماده ۶ قانون یادشده، ارائه شناسه یکتای موجود در بانک اطلاعات کسب‌وکارها به‌عنوان مجوز کسب‌وکار، کفایت می‌کند مطالبه هر مدرکی به‌عنوان پروانه کسب یا مجوز کسب‌وکار علاوه‌بر شناسه یکتا یاد شده جرم است و مجازات تعزیری حبس دارد.وزیر اقتصاد به مدیرعاملان بانکها دستور داده با یادآوری حکم قانونی به همه مسئولان و کارکنان ادارات و شعب بانکی یادآوری کنند:

1. برای استعلام صحت پروانه کسب به بانک اطلاعات کسب‌وکارهای ایران (qr.mojavez.ir) مراجعه کنند.

2. من‌ بعد، درخواست نسخه کاغذی یا کپی پروانه کسب و دیگر انواع مجوز کسب‌وکار از مشتریان ممنوع است و معیار اعتبار پروانه های کسب صادره از ابتدای سال 1402 و سایر مجوزها از 1401.02.10، وجود شناسه یکتای آنها در بانک اطلاعات کسب‌وکارهای ایران (qr.mojavez.ir) قابل‌ مشاهده و استعلام توسط هرکس و در هر ساعت از شبانه روز خواهد بود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000