معاون عمرانی استاندار خوزستان:

بانک مسکن الگوی موفقی برای تامین مالی طرح‌های بزرگ عمرانی است

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: بانک مسکن می‌تواند الگوی موفقی برای تأمین مالی طرح‌های بزرگ عمرانی باشد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، محمد خانچی در همایش روسای شعب بانک مسکن استان خوزستان با تقدیر از تلاش‌های کارکنان این بانک در تأمین مالی طرح نهضت ملی مسکن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های عمرانی تاریخ کشور بیان کرد: عملکرد بانک مسکن در تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن مثبت بوده و این بانک به‌خوبی وظایف خود را انجام داده است.

وی افزود: خوشبختانه این بانک نیروی انسانی توانمندی در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن دارد و این موضوع را به‌خوبی در اجرای طرح مسکن مهر انجام داد و یک عملکرد تحسین‌برانگیز از خود به‌جای گذاشت و اکنون نیز در انجام طرح نهضت ملی مسکن به‌عنوان یکی از فعالیت‌های عمرانی بزرگ دولت، عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: بانک مسکن می‌تواند الگوی موفقی برای در تأمین مالی طرح‌های بزرگ عمرانی باشد به همین دلیل عقیده دارم باید به بانک مسکن در زمینه تأمین مالی طرح نهضت ملی کمک کرد.

خانچی همچنین گفت: گستردگی بخش درگیر جامعه با موضوع مسکن و همچنین سهم عظیم هزینه‌های مربوط به مسکن در بودجه‌ خانوار، نشان از این دارد که کمبود مسکن برای کشور به عنوان یک مسئله کلان است. از طرف دیگر، با توجه به سهم عظیم هزینه‌های مسکن در بودجه‌ خانوار، ساخت مسکن می‌تواند هزینه‌های زیادی را از روی دوش مردم برداشته و اثر تورم را برای مردم کاهش دهد.

وی افزود: در صورت انجام تعهدات بانک ها در نهضت ملی مسکن به عنوان کلان پروژه، دولت سیزدهم شاهد رونق ساخت‌وساز مسکن خواهیم بود و از یک سو می‌توان انتظار داشت که ‌نرخ بیکاری کاهش یابد، زیرا طبق آمارها در حال‌ حاضر بیش از سه میلیون نفر در سطح کشور در مشاغل مربوط به بخش ساختمان فعالیت دارند. از سوی دیگر، ساخت مسکن منجر به رونق فعالیت‌های اقتصادی شده و اقتصاد را از رکود خارج می‌کند. با گسترده‌تر شدن حجم فعالیت‌های مشاغل، توانایی بازپرداخت تسهیلات در بنگاه‌ها افزایش می‌یابد و ریسک تسهیلاتی که بانک‌ها به این بخش اعطا می‌کنند، کاهش می‌یابد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000