بازدید دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی از شهر جدید خلیج فارس

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۲/۰۳/۲۸
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی از موقعیت شهر جدید خلیج فارس در گستره شرقی بندرعباس بازدید کرد و در جریان آخرین روند پیشرفت فیزیکی این طرح مهم ملی در استان هرمزگان قرار گرفت.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی به همراه سعید غفوری عضو هیات مدیره شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و مهدی زند وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استان هرمزگان از موقعیت شهر جدید خلیج فارس در گستره شرقی بندرعباس بازدید کرد و در جریان آخرین روند پیشرفت فیزیکی این طرح مهم ملی در استان هرمزگان قرار گرفت.

در این بازدید ضمن بررسی ویژگی‌های کارکردی و نقش شهر جدید خلیج فارس در منطقه ساحلی تنگه هرمز، بر پیشبرد سریع این طرح مبتنی بر توسعه توامان سکونت و فعالیت به عنوان الگوی شهری مدرن و پایدار دریاپایه در مقیاس بین‌المللی تاکید شد.

منطقه بندرعباس با دارا بودن دسترسی مستقیم به پهنه دریایی خلیج فارس و قرارگیری در نقطه گره‌گاهی و استراتژیک تنگه هرمز، دارای ظرفیت­‌های بالایی برای توسعه همه­‌جانبه ساحلی است که با برنامه­‌ریزی مناسب و بهره­‌گیری از ظرفیت­‌های کلان بالقوه در نواحی ساحلی آن، گام موثری در راستای اقتصاد دریاپایه برداشته خواهد شد. با توجه به سیاست‌های کلی نظام در توسعه نوار ساحلی جنوب کشور و موقعیت دارایی‌مبنای این پهنه از سرزمین در گستره شرقی بندرعباس، مقرر است شهر جدید خلیج فارس با ویژگی‌های بارز و کم‌نظیر ساحلی، محدود به سکونت نباشد و عرصه‌های فعالیت به ویژه گردشگری را در گستره‌ای مناسب و یکپارچه شهری- منطقه‌ای در برگیرد و در تعاملی پویا و هم‌افزا با شهر بندرعباس، به الگوی پیشران در شهرسازی و معماری در سواحل خلیج فارس با آوازه بین‌المللی تبدیل شود.

گفتنی است در این بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان، معاون توسعه مسکن و شهرسازی و سرپرست شهرسازی و معماری شرکت عمران شهرهای جدید، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید علوی به همراه سایر مدیران استانی حضور داشتند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000