سرعت و کیفیت دو اصل مهم در روند ساخت پروژه مسکن ملی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۲/۰۳/۲۹
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در جلسه شورای مسکن استان سرعت و کیفیت را یک الزام مهم در روند ساخت پروژه مسکن ملی دانست و گفت: باید تلاش کنیم پروژه های ساخت مسکن در کوتاه ترین زمان ممکن به اتمام برسند و هر چه سریع تر در اختیار مردم قرار گیرند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امیر بخشی زاده مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با بیان اینکه اگر زیرساخت‌های مساکن آماده می‌شد می‌توانستیم تا آخر خردادماه بیش از ۳ هزار واحد را تحویل و افتتاح کنیم، افزود: با آغاز شروع ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی در استان ۵۰ درصد از این واحدها به مرحله زیر ساخت رسیده است.

بخشی زاده گفت: فراهم کردن بسترها برای ساخت مسکن ارزان و ایمن در قالب طرح نهضت ملی یک اولویت مهم برای دولت است.

وی افزود: بیش از ۷ هزار میلیارد تومان هزینه برای تامین زیرساخت آب و فاصلاب، برق و گاز برای ۷۴ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی در آذربایجان شرقی برآورد شده است.

برای ساخت بیش از ۱.۵ میلیون واحد نهضت ملی مسکن زمین تعریف شده است

مشاور و نماینده وزیر نیرو در تامین آب و برق طرح‌های ملی مسکن در جلسه شورای مسکن استان افزود: برای ساخت بیش از ۱.۵ میلیون واحد در طرح نهضت ملی مسکن زمین تعریف و ۱۳۷ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

موسی زارع‌پور مشاور و نماینده وزیر نیرو در تامین آب و برق طرح‌های ملی مسکن با بیان اینکه ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر ناتمام در کشور وجود دارد گفت: در برخی از این واحدها زیرساخت ها تامین نشده و در برخی نیز کار ساخت تکمیل نشده است.

موسی زارع‌پور ادامه داد: برای تکمیل این واحدها، بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان نیاز است و با تامین و تزریق این اعتبار، موضوع و پرونده مسکن مهر در کشور بسته می شود.

وی افزود: برای تکمیل این واحدها در گذشته ۵۰۰ میلیون یورو در کمیسیون اقتصادی دولت مصوب شد که با ۱۰۰ میلیون یوروی آن از سوی سازمان برنامه موافقت شد و در آخر هم رقمی اختصاص نیافت.

وی بر تامین زیرساخت ها و آب و برق و گاز این واحدها تاکید کرد و گفت: هزینه انشعابات هر واحد حدود ۱۰۱ میلیون تومان است در حالی که حق اشتراک میانگین کشوری کمتر پنج میلیون تومان است.

وی از روسای دستگاه های خدمات رسان خواست تا طرح ها را آغاز کنند و کار را روی زمین نگذارند و وزارت نیرو آماده است به اندازه آورده استان ها، در این زمینه هزینه کند.

استاندار آذربایجان شرقی: در صورت تامین زیر ساختها، تحویل یک سوم از طرحهای نهضت ملی مسکن در آبان ماه ۱۴۰۲

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۷۴ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان در دست ساخت است که در صورت تامین زیرساخت ها، یک سوم از این تعداد آبان ماه به متقاضیان تحویل می شود.

عابدین خرم در جلسه شورای مسکن استان با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۴۰۰ واحد در جریان سفر دوم رئیس جمهور به استان به مردم تحویل داده شد که این امر حاکی از اهتمام لازم برای ساخت و اتمام طرح های مسکن است.

خرم ادامه داد: طراحی نقشه و ساخت مسکن، مرحله دوم این طرح بود که در بسیاری از شهرستان ها این کار نیز انجام شده و در حال انجام است و در مرحله سوم، تامین زیرساخت هاست که نیاز به همکاری وزارت نیرو و نفت دارد.

وی با بیان اینکه هزینه های تامین زیرساخت به صورت مساوی بین سه ارگان صندوق ملی مسکن، وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه تقسیم بندی شد، گفت: تاکنون بیشترین سهم را سازمان برنامه و بودجه تامین و پرداخت کرده است.

خرم افزود: متاسفانه وزارت نیرو در موضوع زمین هایی که قابل مولد سازی و فروش هستند سخت گیری می کند، دستگاه های استانی اختیار تام ندارند در حالی که راه میان بر برای تامین زیرساخت ها و رفع بسیاری از مسائل، دادن اختیار تام به دستگاه های استانی است.

وی ادامه داد: انتظارمان از وزارت نیرو توجه ویژه به استان هایی است که آماده افتتاح طرح های ملی مسکن هستند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین خواستار استفاده از بافت های فرسوده به منظور ساخت مسکن ملی از سوی راه و شهرسازی شد و گفت: باید موانع قانونی را برطرف کنیم و با توان بیشتر در کاهش مساحت بافت فرسوده با پیاده کرده طرح های ساخت مسکن ملی اقدام لازم را انجام دهیم.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000