چهارمین شهر جدید استان اصفهان احداث می‌شود

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۲/۰۴/۱۰
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در سفر به استان اصفهان تاکید کرد: در صدد انجام کارهای مقدماتی برای ایجاد چهارمین شهر جدید در استان اصفهان حوالی دولت آباد (کمشچه) هستیم که سرریز جمعیتی اصفهان خواهد بود و در آن خانه‌های حیاط دار ویلایی احداث می‌شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در حاشیه مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی شهر جدید بهارستان از شروع اقدامات مقدماتی برای ایجاد چهارمین شهر جدید در استان اصفهان خبر داد و گفت: ساخت شهر جدید شیخ بهایی در ۲۵ کیلومتری شمال شرق اصفهان در منطقه کمشچه است؛ ظرفیت فاز اول شهر جدید شیخ بهایی ۳۰ هزار واحد مسکونی است و سرریز متقاضی نهضت ملی مسکن شهرهای جدید بهارستان، فولاد شهر و همچنین اصفهان در این شهر جدید مستقر خواهند شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایجاد شهرک‌ها و شهرهای جدید از مهمترین محورهای وزرات راه و شهرسازی است، تصریح کرد: تأمین نیاز مسکن و تعیین تکلیف زمین با قابلیت احداث شهر جدید چهارم از دیگر برنامه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان است.

جعفری ادامه داد: با توجه به بالا بودن نیاز مسکن در اصفهان، تأمین این نیاز اساسی مردم در اولویت کارهای دولت قرار دارد و در شهر جدید بهارستان بالغ بر ۲۵ تا ۳۰ هزار متقاضی واجد شرایط داریم که باید زمین برای آنها پیش‌بینی شود.

وی تاکید کرد: با توجه به رویکرد برای ارتقای کیفیت زندگی دیگر بدنبال مرتبه‌سازی نیستیم چرا که این شیوه با ذائقه فرهنگ ایرانی همخوانی ندارد و با همین هدف نیز به دنبال احداث شهر جدید چهارم در استان اصفهان هستیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در پایان خاطرنشان کرد: اراده دولت بر این است تا جبران مافات کند و امیدواریم در توسعه زیر ساخت‌ها و نهضت ملی مسکن جهش قابل توجهی را داشته باشیم.

گفتنی است براساس مصوبات جلسه شورای مسکن استان اصفهان در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان بر ساخت ۳ شهرک و یک شهر جدید در این استان موافقت شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000