بررسی وضعیت حقوقی و تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در مازندران

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۲/۰۴/۱۰
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از بررسی وضعیت حقوقی و تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در استان با حضور معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی دیوسالار در جلسه بررسی عملکرد برنامه اجرایی معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران و تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن که با حضور معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن و همکاران معاونت، معاونین اداره‌کل و مالکین حقیقی و حقوقی در سالن جلسات اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران برگزار شد، از بررسی وضعیت تامین اراضی نهضت ملی مسکن در استان مازندران و پایش برنامه اجرایی سازمان ملی زمین ومسکن خبر داد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در معاونت املاک و حقوقی انجام شده است، تصریح کرد: ساماندهی ساختمان‌های اداری ستاد و شهرستانها، پایان عملیات تک برگ کردن اسناد دفترچه‌ای در شش ماهه نخست سال در مازندران و ساماندهی بایگانی الکترونیک از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران افزود: دستور کار این جلسه بررسی آخرین وضعیت تامین زمین برپایه اطلاعات ثبت و بارگذاری‌شده در بانک زمین، بررسی میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های آماده‌سازی شده یا آماده ساخت و بررسی آخرین وضعیت اراضی شناسایی شده برای منابع درآمدی اجرای طرح نهضت ملی مسکن بود.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی مازندران با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر باقیمانده در استان تصریح کرد: اراضی واگذار شده در مسکن مهر تعیین‌تکلیف شود.

دیوسالار با اعلام اینکه تا پایان شهریورماه امسال پیش‌بینی‌های حوزه درآمدی تحقق پیدا می‌کند، گفت: حفاظت از اراضی تملک شده برای ما بسیار مهم است.

وی به دو مصوبه اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اشاره کرد و ادامه داد: این مصوبه مربوط به سیاست‌های محرک عرضه زمین و جلوگیری از احتکار اراضی مسکونی در محدوده شهرها و سیاست‌های باز تنظیم نظام پهنه بندی تراکم ساختمانی شهرهاست که به استانها ابلاغ شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: بیش از هزار و ۲۹۰ نفر در شهرهای استان برای دریافت زمین در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت‌نام کردند.

دیوسالار با اشاره به اینکه شرایط ۱۰۷ متقاضی تایید نهایی شد، اظهار کرد: تاکنون برای ۲۳۲ نفر تامین زمین انجام شد و مابقی افراد واجدین شرایط در سال جاری انجام می‌شود.

گفتنی است معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن، مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای سازمان ملی زمین و مسکن، معاون توسعه منابع انسانی سازمان ملی زمین و مسکن، رئیس گروه بانک اطلاعات زمین، کارشناس و نماینده بانک زمین در سفر یک روزه به استان مازندران سفر کردند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000