تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن استان زنجان به متقاضیان از مردادماه

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۲/۰۴/۱۲
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: اوایل مردادماه تعدادی از واحدهای نهضت ملی مسکن استان به متقاضیان تحویل داده می شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اصغر اسماعیلی در دومین جلسه شورای مسکن در محل استانداری زنجان، از همکاری مطلوب شرکت های خدمات رسان در خصوص تامین زیر ساختهای آب و فاضلاب، برق و گاز برای پروژه های نهضت ملی مسکن در استان قدردانی کرد و گفت: امیدواریم این همکاری همچنان تداوم داشته و تقویت شود.

وی با بیان اینکه پروژه های نهضت ملی مسکن در شرق و غرب شهر زنجان اجرا می شود، ابراز کرد: خوشبختانه تمام پروژه های نهضت ملی مسکن در استان فعال بوده و میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها در استان ۵۰ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه امسال قسمت اعظمی از پروژه های نهضت ملی مسکن به متقاضیان تحویل داده می شود، افزود: در بازه های زمانی چهار ماهه افتتاح پروژه ها را خواهیم داشت.

اسماعیلی گفت: اوایل مردادماه هم تعدادی از واحدهای نضهت ملی مسکن به متقاضیان تحویل داده می شود.

بهره‌مندی پروژه های دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد از تسهیلات متمم ۲۰۰ میلیون تومانی

وی با ابراز خرسندی از افزایش تسهیلات بانکی پروژه های نهضت ملی مسکن در استان زنجان، اظهار کرد: با پیگیری های صورت گرفته و تبیین مشکلات موجود در طرح نهضت ملی مسکن در فاز اول پروژه هایی که پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارند از تسهیلات متمم ۲۰۰ میلیون تومانی بانک مسکن در استان زنجان بهره مند خواهند شد که در کاهش آورده متقاضیان بسیار موثر خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه سهم استان زنجان از برنامه چهار ساله مسکن ملی ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی است، گفت: در این راستا سهم استان در بخش شهری و روستایی مشخص شده است.

اسماعیلی تاکید کرد: سهم استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن در بخش شهری ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی است و ساخت واحد مسکونی در بخش شهری در سه قالب خودمالکی، بازآفرینی شهری و حمایتی در دست اجراست.

وی با بیان اینکه برنامه تولید مسکن شهری در قالب بخش خصوصی (خودمالکی ۱۲ هزار و ۲۸ واحد مسکونی) مشخص شده است، افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۶۷۸ واحد به بانک معرفی شده و تنها برای ۴۳۸ واحد مسکونی تسهیلات پرداخت شده که این عدد بسیار پایین است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، سهم استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری را ۹ هزار و ۲۱ واحد اعلام کرد و گفت:از این تعداد ۵۷۴ واحد مسکونی به بانک معرفی شده که تنها به ۴۳۷ واحد تسهیلات لازم پرداخت شده است.

اسماعیلی، همچنین سهم کل استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن شهری در قالب مسکن حمایتی توسط دولت را ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی اعلام کرد و بیان داشت: ساخت ۱۸ هزار و ۸ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان آغاز شده و ۱۷ هزار و ۶۳۲ واحد مسکونی به بانک معرفی شده و ۱۶ هزار و ۸۳۸ واحد مسکونی هم تسهیلات لازم را دریافت کردند که بانک مسکن همکاری بسیار خوبی دارد.

تقویت همکاری بانکهای عامل در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی خود مالکی و بازآفرینی

وی از همکاری بسیار خوب و سازنده بانک مسکن استان در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی به پروژه های نهضت تشکر کرد و افزود: متاسفانه در بحث پرداخت تسهیلات بانکی در قالب خود مالکی و محلات بازآفرینی با مشکل رو به رو هستیم و بانکهای عامل در این خصوص همکاری ویژه را مد نظر قرار دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان همچنین از نظام مهندسی و شهرداری زنجان که در اجرای این طرح بزرگ همکاری خوبی دارند قدردانی کرد و گفت: شهرداری زنجان نسبت به تسریع در صدور پروانه های ساختمانی در پروژه های غرب در شهر زنجان همکاری لازم را مد نظر قرار دهند.

اسماعیلی همچنین در پایان از شرکت های خدمات رسان خواست نسبت به تسریع در تامین زیر ساخت های پروژه های نهضت ملی مسکن تعامل لازم را مد نظر قرار دهند تا بتوانیم پروژه ها را در زمان مقرر به متقاضیان تحویل بدهیم.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000