از همه ظرفیت‌ها در بخش تامین زمین و ساخت مسکن استفاده می‌شود

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۲/۰۴/۱۷
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به مصوبات شورای عالی مسکن در کشور از همه ظرفیت‌ها در بخش تامین زمین و ساخت استفاده می‌شود .
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی در جلسه نهضت ملی مسکن استان مرکزی، در خصوص آماده سازی اراضی این طرح گفت: آماده سازی سایت‌ها با همکاری بنیاد مسکن پیش می‌رود و قرار بر این است با کمک سازمان ملی مسکن و صندوق ملی مسکن تا ماه آینده زمین بدون آماده سازی وجود نداشته باشد و آماده سازی را دانشگاه‌ها تعهد کرده است.

وی عنوان کرد: پروژه‌هایی که در استان مرکزی تعریف شده پیشرفت خوبی دارد و بسیاری از پروژه‌ها به صورت فعال پیش می‌رود اما بخشی از شهرها به جهت کسری گذشته و کمبودی که در زمین وجود داشته هم اکنون زمین آن تامین شده است، در قسمت‌هایی که اراضی ملی وجود دارد تاکید ما بر این است از ظرفیت مردم برای ساخت استفاده شود که در استان نیز در این راستا اقدامات خوبی انجام شده و در بحث قانون جوانی جمعیت نیز واگذاری انجام شده که این موضوع تکلیف سازمان ملی زمین و مسکن است و باید انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اضافه کرد: با توجه به مصوبات شورای عالی مسکن در کشور از همه ظرفیت‌ها در بخش تامین زمین و ساخت استفاده می‌شود و از همه امکانات برای خانه‌دار شدن مردم استفاده می‌شود اما بخشی باید سرعت بیشتری گیرد و بخشی نیز پیشرفت خوبی داشته است.

مالکی با اشاره به همکاری و مشارکت تمام ارگان‌ها در طرح اقدام ملی مسکن گفت: در طرح نهضت ملی به میزان ۱۰ الی ۱۵ سال گذشته الحاق به شهر انجام شده است در حالی که در سازمان و دولت‌های قبل چیزی به نام طرح ملی مسکن وجود نداشت که برای آن الحاق انجام شود. همچنین در اجرا نیز ظرفیت‌های مختلفی از جمله مشارکت در ساخت، واگذاری به خود مردم، استفاده از ظرفیت انبوه سازان و مردم، استفاده از ظرفیت نهادهایی مانند قرارگاه خاتم، ستاداجرایی و غیره دیده شده تا مردم خانه‌دار شوند و به عبارتی همه ظرفیت‌ها برای خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی دیده شده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000