تایید نهایی بیش ۲۱ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در مازندران

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۲/۰۴/۱۹
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۲۱ هزار و ۲۱۷ نفر از متقاضیان واجد شرایط تایید نهایی شده و نسبت به افتتاح حساب بانکی اقدام کردند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی دیوسالار در بیست و چهارمین جلسه شورای مسکن استان همزمان با نهمین جلسه شورای عالی مسکن کشور که با حضـور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی(به صورت برخط)، استاندار مازندران و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن شماره یک استانداری برگزار شد میزان سهمیه در نظر گرفته شده همسو با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان را ساخت ۱۵۵ هزار واحد مسکونی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ساخت این تعداد واحدهای مسکونی در طی مدت چهار سال انجام خواهد شد، اظهار داشت: اجرای کامل تعهدات در این بخش نیازمند یک‌هزار و ۵۴۰ هکتار زمین است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خاطرنشان کرد: از مجموع اراضی مورد نیاز برای ساخت ۱۵۵ هزار واحد مسکن در قالب اجرای طرح نهضت ملی، تاکنون ۱۳۰ هکتار زمین مورد نیاز برای ساخت ۱۳ هزار و ۴۵۴ واحد مسکونی تامین شده است.

دیوسالار کمبود زمین در مازندران را از عمده مشکلات فراروی ذکرکرد و با بیان اینکه در شورای مسکن استان هم اکنون ساخت چهار شهرک مسکونی در مناطق مختلف در حال تصویب است، گفت که برای ساخت این شهرک ها نیز ۲۲۲ هکتار زمین مورد نیاز است.

وی ادامه داد: همسو با اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۲۱ هزار و ۲۱۷ نفر از متقاضیان واجد شرایط تایید نهایی شدند و نسبت به افتتاح حساب بانکی نیز اقدام کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، شمار واحدهای دارای پروانه ساختمانی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مازندران را چهار هزار و ۳۲۱ واحد ذکرکرد و با بیان اینکه فونداسیون ۲ هزار و ۱۶ واحد مسکونی نیز در حال اتمام است، افزود: اسکلت سازی و سقف یک‌هزار و ۲۶ واحد مسکونی،‌سفت کاری ۳۶۴ واحد و نازک کاری ۶۶ واحد مسکونی نیز به اتمام رسیده است.

دیوسالار با عنوان اینکه در بخش خودمالکی نیز تاکنون برای ساخت یک‌هزار و ۳۴۵ واحد مسکونی نیز درخواست و تاکنون برای ساخت یک‌هزار و ۲۷ واحد نیز قرارداد منعقد شده است، تصریح کرد: در خارج از محدوده بافت فرسوده نیز از ۲۰ هزار و ۴۶۱ درخواست، برای ساخت ۹ هزار و ۶۹۵ واحد مسکونی قرارداد منعقد شده است.

این مسئول ادامه داد: در بخش روستایی نیز از ۱۰ هزار و ۵۸۷ مورد درخواست، برای ۶ هزار و ۲۱۳ واحد مسکن قرارداد ساخت منعقد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران سهمیه بانک‌های عامل در راستای ماده چهار قانون جهش تولید مسکن در مازندران را ۲۱ هزار و ۹۱۱ مورد عنوان کرد و گفت که از این تعداد، ۱۰ هزار و ۸۲۷ واحد انعقاد قرارداد شد و هشت هزار و ۶۵ واحد باید تعیین تکلیف شود.

استاندار مازندران نیز گفت: اجرای طرح‌های مسکن دغدغه جدی شخص رئیس جمهور است و کوتاهی در این خصوص خط قرمز محسوب می‌شود.

سید محمود حسینی‌پور با قدردانی از توجه رئیس جمهور و وزارت راه وشهرسازی در تامین مسکن مردم اظهار کرد: اجرای طرح های مسکن دغدغه جدی شخص رئیس دولت سیزدهم است و کوتاهی در این خصوص خط قرمز محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رفع دغدغه مشکلات مسکن در استان نیز باید جدیت دنبال شود، تصریح کرد: اتحادیه املاک استان باید طبق مقررات در اجرای طرح های دولت در ساماندهی مسکن ، قیمت مسکن ، خانه های خالی و استیجاری پای کار بیایند.

استاندار مازندران با اعلام اینکه اقدامات دولت در ساماندهی مسکن استان بی وقفه باید دنبال شود، افزود: مسکن استیجاری و قیمت مسکن در استان مازندران باید دقیقا کنترل شود.

حسینی پور با اشاره به این که طبق آمار رسمی از ابتدای تیرماه تاکنون ۱۳۵ واحد بنگاه املاک به دلیل تخلفات در قیمت سازی ، معاملات سوری و دریافت غیر قانونی حق سهم از دو طرف معامله پلمب شدند، گفت: اعمال قانون در فعالیت های بنگاه‌های ملکی استان باید عملیاتی شود.

وی نداشتن آمار مستأجران ، خانه های خالی و ویلاهای خالی از سکنه در مازندران را یک آسیب در برنامه ریزی دانست و گفت: بررسی ها نشان می دهد که ویلا هایی در استان وجود دارد که تا دو دهه خالی مانده و صاحبان آن خارج از کشور هستند که باید شناسایی و تعیین و تکلیف مالیاتی شوند.

استاندار مازندران به ساخت مسکن روستایی ، طرح خودمالکی ، مسکن شهرهای زیر ۵۰هزار نفر جمعیت، مسکن دانشجویی و ساخت مسکن در بافت فرسوده شهری در مازندران اشاره کرد و گفت: تعامل و همکاری با انجمن انبوه سازان مسکن به عنوان بخش خصوصی بسیار مهم است.

حسینی‌پور صدای اقدامات جهادی حوزه مسکن باید بیش از گذشته شنیده شود و همه باید پای کار بیایند، تصریح کرد: موضوع مسکن دغدغه اول رئیس جمهور است و همه دستگاه ها باید در میدان عمل باشند.

وی با اعلام اینکه مسکن تمام شهرستان‌ها و روستاها باید فعال باشد، بیان کرد: شهرداری‌ها باید با برنامه ریزی دقیق مشارکت را در ساخت مسکن بیشتر کنند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000