شهر سقز پیشرو در نوسازی بافت فرسوده

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۲/۰۴/۲۱
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در دیدار با شهردار سقر، آن شهرداری را در نوسازی بافت‌های فرسوده پیش‌رو برشمرد و گفت: شهرداری سقز، اولین شهر استان کردستان و حتی در استان‌های همجوار بود که تفاهمنامه صدور پروانه رایگان را در تراکم پایه مسکونی و در بافت‌های فرسوده با اداره کل راه و شهرسازی مبادله کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در دیدار با شهردار سقز، عنوان کرد: شهرداری سقز، اولین شهر استان کردستان و حتی در استان‌های همجوار بود که تفاهمنامه صدور پروانه رایگان را در تراکم پایه مسکونی و در بافت‌های فرسوده با اداره کل راه و شهرسازی مبادله کرد.

ارسطو گویلی شهردار سقز با حضور در دفتر محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با او دیدار و گفت و گو کرد،.

آئینی در این دیدار شهر سقز را پیشرو در نوسازی بافت‌های فرسوده برشمرد و گفت: شهرداری سقز، اولین شهر استان کردستان و حتی در استان‌های همجوار بود که تفاهمنامه صدور پروانه رایگان را در تراکم پایه مسکونی و در بافت‌های فرسوده با اداره کل راه و شهرسازی مبادله کرد.

شهردار سقز نیز درحاشیه این دیدار گفت: خوشبختانه از سال ۱۴۰۰ تا کنون موفق به صدور هزار و ۱۳۲ پروانه شدیم که حتی از آمار استان نیز بالاتر بوده و باعث ایجاد تغییرات وسیعی در سطح شهر شده است.

شهردار سقز با اشاره به اعطای تسهیلات به سازندگان در بافت‌های فرسوده، توضیح داد: با سازمان نظام مهندسی نیز تعاملاتی جهت ارایه تخفیف داشته‌ایم و سال گذشته از سوی این سازمان ۲۵ درصد تخفیف به متقاضیان ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده ارایه شد، برای سال جاری نیز در حال رایزنی با سازمان نظام مهندسی هستیم.

گویلی با اشاره به این که برنامه‌های خوبی برای نوسازی بافت‌های فرسوده داریم، تصریح کرد: به زودی بسته تشویقی شهرسازانه مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری را بعد از تصویب در کمیسیون ماده پنج در این شهر اعمال خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه سقز قدیمی‌ترین شهر منطقه به شمار می‌رود، عنوان کرد: این شهر بالای ۵ هزار سال قدمت دارد و نوسازی بافت‌های فرسوده در آن اهمیت بسیار دارد . میزان بافت تاریخی فرسوده نیز بسیار بالاست و امیدواریم با کمک شرکت بازآفرینی شهری ایران طرح‌ها و برنامه‌های شهرداری در حوزه بازآفرینی شهری را به سامان برسانیم.

وی مهم‌ترین پروژه‌های بازآفرینی شهر سقز را این گونه برشمرد: احداث پارک، زمین چمن مصنوعی، ساماندهی رودخانه‌های فصلی و فاضلاب این محلات، ساخت فرهنگسرا و سالن ورزشی جزو پروژه‌های مشترک با شرکت بازآفرینی شهری ایران است.

شهردار سقز درباره آسفالت و بهسازی معابر خاکی محلات هدف نیز گفت: سال گذشته ۱۷۵ هزار متر مربع از معابر خاکی آسفالت و بهسازی شد که ۸۰ درصد آن در بافت‌های ناکارآمد بود، امسال نیز برای آسفالت ۲۵۰ هزار مترمربع از معابر خاکی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که عمده آن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد قرار دارد.

وی افزود: در شهر سقز بیش از ۴۴۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که ۸۷ هزار و ۸۸۹ نفر در این بافت زندگی می کنند. همچنین ۲۳۵ هکتار سکونتگاه غیررسمی با جمعیت ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر و ۴۶ هکتار بافت فرسوده تاریخی با ۴ هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت شناسایی شده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000