ثبت نام ۱۵۶ هزار نفر متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن استان مرکزی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۲/۰۴/۲۵
مدیر کل راه و شهر سازی استان مرکزی گفت: تاکنون در استان تعداد حدود ۱۵۶ هزار نفر متقاضی ثبت نام کرده اند که از این تعداد حدود ۹۳ هزار نفر دارای سه شرط لازم و تعداد حدود ۴۵ هزار نفردارای استعلام ۴ شرط مورد نیاز استعلام هستند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، نود و ششمین جلسه شورای مسکن استان مرکزی با حضور مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور، مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل دفتر طرح ریزی و پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی، دستیار ویژه مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن و عضو قرارگاه نهضت ملی مسکن و مدیران مرتبط برگزار شد.

درابتدای جلسه حمید انعامی مدیر کل راه وشهر سازی استان مرکزی ضمن ارائه گزارشی از نحوه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان بیان داشت: سهمیه ۴ سال استان مرکزی در شهرهای زیر و بالای ۱۰۰ هزار نفر وشهرهای جدید تعداد ۷۷ هزار ۱۲۷ واحد است.

وی افزود: تاکنون در استان تعداد حدود ۱۵۶ هزار نفر متقاضی ثبت نام کرده اند که از این تعداد حدود ۹۳ هزار نفر دارای سه شرط لازم و تعداد حدود ۴۵ هزار نفردارای استعلام ۴ شرط مورد نیاز استعلام هستند.

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در این جلسه بیان کرد: دولت سیزدهم کماکان دولت بدون توقف و تعطیلی است و برای پاسخ به مطالبات و جبران ناترازی‌های انباشته چاره‌ای جز کار جهادی وجود ندارد چرا که به تعبیر رئیس جمهور حتی هزاران جلسه با صدها مصوبه وقتی منجر به اقدام و عمل نشود بی‌حاصل است.

استاندار مرکزی افزود: اتفاقات خوبی در طرح نهضت ملی مسکن افتاد اما شرایط استان به نسبت ابتدای کار تغییر کرده و باید با شتاب بخشیدن به کار برخی عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم چرا که سهمیه استان مناسب است و این سهمیه با هم‌افزایی محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه کندی در شبکه بانکی از موانع اجرای طرح نهضت ملی است، گفت: با تأکید رئیس جمهور در آخرین جلسه شورای‌عالی مسکن تحرکی در بانک‌ها ایجاد شده و با رفع محدودیت‌ها شاهد افزایش پرداخت تسهیلات هستیم.

مخلص الائمه خطاب به اعضای شورای مسکن استان، تأکید کرد: اگر کسی با معطل کردن مردم زحمات مجموعه دولت را به هدر بدهد رفتار این کارمند یا مدیر، ضد مردم و خلاف رویکردهای دولت است و حتما برخورد خواهیم کرد.

مقام عالی دولت در استان مرکزی افزود: طرح ساخت چهار میلیون مسکن طرح همهٔ نظام اداری کشور است و همه بخش‌ها به‌ویژه دستگاه‌های خدمات رسان در حوزه زیرساختی باید وظایف خود را انجام دهند.

استاندار مرکزی در ادامه با بیان اینکه آینده بسیار خوبی برای شهر جدید امیرکبیر متصور است، گفت: راه آهن حومه‌ای این شهر وارد فاز مطالعاتی شده و به عنوان اولین شهر ویلایی کشور می‌تواند مشکلات مسکن در شهر اراک را برطرف کند.

مخلص الائمه یادآور شد: تعدادی از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های استان تحویل شده اما در مجموع اتفاقی که امروز افتاد حسب دستور رئیس جمهور آسیب شناسی کامل و دقیقی از روند اجرای طرح انجام گرفت.

وی اذعان کرد: مواردی در حوزه زیر ساختی و دسترسی‌های عمومی طرح‌ها بررسی شد تا پروژه‌هایی که در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت دچار مشکلات زیر ساختی نباشند و با گره خدمات عمومی مواجه نشوند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000