جزئیات افزایش دو برابری سقف تسهیلات خرید مسکن از زبان مدیرعامل بانک مسکن

مدیرعامل بانک مسکن جزئیات افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن و جعاله تعمیر واحدهای مسکونی از محل اوراق ممتاز را تشریح کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا با بیان اینکه با هدف اثربخشی بیشتر تسهیلات مسکن و تسهیل شرایط خانه‌دار شدن اقشار مختلف جامعه سقف تسهیلات بانک مسکن از محل اوراق ممتاز افزایش یافته است، گفت: با موافقت شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در تهران و استان‌های مختلف کشور افزایش یافته است که در شهر تهران در بخش خرید مسکن به صورت انفرادی مبلغ این تسهیلات به 400 میلیون تومان برای املاکی که حداکثر 25 سال ساخت باشند و 320 میلیون تومان برای املاک بیش از 25 تا 30 سال ساخت تعیین شده است.

وی افزود: برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت مبلغ تسهیلات خرید مسکن به صورت انفرادی (املاک حداکثر تا 25 سال) 320 میلیون تومان و برای سایر مناطق 240 میلیون تومان است.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به افزایش تسهیلات خرید مسکن برای زوجین گفت: سقف تسهیلات مسکن در شهر تهران با شرط املاک حداکثر 25 سال ساخت 800 میلیون تومان و برای املاک بیش از 25 تا 30 سال ساخت این مبلغ 640 میلیون تومان تعیین شده است.

دکتر حسینی اضافه کرد: میزان این تسهیلات برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 640 میلیون تومان است و در سایر مناطق نیز برای خانه‌های حداکثر 25 سال ساخت مبلغ این تسهیلات 480 میلیون تومان تعیین شده است.

وی تصریح کرد: این تسهیلات در شهر تهران به صورت انفرادی ۲۰۰ میلیون تومان و برای زوجین ۴۰۰ میلیون تومان بود که بر اساس مصوبه جدید شورای پول و اعتبار تسهیلات هر دو بخش به صورت دو برابر افزایش یافت.

دکتر حسینی افزود: سقف تسهیلات جعاله تعمیر واحدهای مسکونی از محل اوراق ممتاز در تمامی مناطق کشور 160 میلیون تومان است که در آن شرط قدمت ساخت وجود ندارد اما برای تسهیلات خرید مسکن پرداخت این تسهیلات برای املاک حداکثر 30 سال ساخت امکان پذیر می‌باشد.

مدیرعامل بانک مسکن اظهار کرد: مشتریانی که درخواست اخذ تسهیلات آن‌ها قبل از صدور این بخشنامه در دفتر نامه‌های وارده شعب ثبت شده اما به هر دلیلی موفق به انعقاد قرارداد در دفتر اسناد رسمی نشده‌اند، می‌توانند برای بهره‌مندی از این تسهیلات با مبالغ جدید اقدام کنند و با رعایت ضوابط و مقررات، اعطای تسهیلات مذکور به این متقاضیان بلامانع است.

مخاطبان گرامی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دریافت تسهیلات خرید مسکن و جعاله تعمیر واحدهای مسکونی از طریق اوراق ممتاز به وبسایت بانک مسکن به آدرس www.bank-maskan.ir بخش تسهیلات مراجعه کنند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000