برنامه ریزی برای مدیریت فضای مجازی و سکوهای داخلی اجاره مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۲/۰۵/۱۵
در دهمین جلسه شورای عالی مسکن کشور که با حضور رئیس جمهور، هیئت دولت سیزدهم، استانداران و مدیران کل راه و شهرسازی استان ها و مدیران بانک های عامل به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، تنظیم بازار اجاره بهای مسکن و همچنین مدیریت فضای مجازی و سکوهای داخلی اجاره مسکن مورد تاکید قرار گرفت.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در حاشیه دهمین جلسه شورایعالی مسکن کشور گفت: در استان گلستان تا کنون هفت هزار و ۵۰۰ واحد در قالب نهضت ملی مسکن در شهرهای استان در حال ساخت است.

وی همچنین تصریح کرد: این واحدها در مراحل فوندانسیون، صدور پروانه و نازک کاری هستند.

ملک ادامه داد: در برخی از شهرها با کمبود زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مواجه هستیم که در حال حاضر اقدامات لازم برای تامین زمین انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در این راستا با مالکین اراضی حاشیه شهرها توافقاتی انجام و هم اکنون مباحث مربوط به الحاق و تفکیک اراضی در حال انجام می باشد.

وی افزود: از مباحث مطرح شده در دهمین جلسه شورایعالی مسکن کشور ساماندهی بازار اجاره و کاهش سوداگری در حوزه مسکن بود.

ملک همچنین اظهار کرد: یکی از این اقدامات مدیریت فضای مجازی و سکوهای داخلی و همچنین کنترل قیمت اعلام شده مسکن در این بسترها است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در ادامه از ثبت قرارداد موجر مستاجران در سامانه املاک و مستغلات خبر داد و گفت: در سامانه www.serm.ir امکان دریافت کد رهگیری قرارداد اجاره بدون مراجعه موجر یا مستاجر به بنگاه معاملات املاک، به صورت رایگان فراهم شده است.

وی همچنین گفت: طی یک ماه اخیر ۵۷۰ بازدید تجمیعی از بنگاه های مشاور املاک سطح استان صورت گرفته که از این تعداد ۹۰ اخطار پلمب و ۶۰ پلمب واحد صنفی صورت گرفته است.

ملک در ادامه تصریح کرد: از هفته آتی جلسه ای با فرمانداری ها برگزار خواهد شد و طی آن برنامه ریزی لازم برای تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در شهرستان ها انجام می شود.

گفتنی است استمرار بازرسی‌ها از مشاورین املاک و توجه به نقش اتحادیه‌ در کنترل و تنظیم بازار مسکن، بهره ‌گیری از ظرفیت تعاونی‌های مسکن کارگری، کارمندی و روستایی در تولید مسکن، توجه ویژه به تولید فولاد و سیمان و عرضه آن با قیمت مناسب به مصرف‌کننده از دیگر موارد مطرح شده در دهمین جلسه شورایعالی مسکن کشور بود که توسط رئیس جمهور تاکید شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000