زمین به متقاضیان مسکن در بوموسی تخصیص می‌یابد

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۲/۰۵/۱۶
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ساخت ۴ میلیون مسکن در چهار سال نیاز به زیرساخت‌های مناسب و ارتباط بین سازندگان و تولیدکنندگان دارد و باید این ارتباطات بین بخش خصوصی و دولت برقرار شود از تلاش دولت برای این مهم خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ۱۴ مرداد در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه صنعت ساختمان در گفتگو با خبرنگاران گفت: اراده دولت سیزدهم این است که ۴ میلیون واحد مسکونی را طی ۴ سال بسازد و هدف از این کار تامین نیاز مسکن شهروندان و همچنین ایجاد انگیزه در تولید کنندگان و صادرکنندگان مصالح ساختمانی است.

فعالیت ۷ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: توجه به ایده‌های دانش‌بنیان‌ها در زمینه صنعت ساختمان مورد تاکید دولت است و هم اکنون از ۷ هزار شرکت دانش بنیان فعال در کشور حدود یک درصد در صنعت ساختمان فعالیت دارند که باید تلاش کنیم تا این رقم افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان یکی از سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی تمامی تلاش خود را به کار گماشت تا هرآنچه در توان دارد زمین در اختیار اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار بدهد. در برخی نقاط که با کمبود زمین مواجه بودیم از طریق الحاق تلاش کردیم تا این نیاز تامین و هدف دولت برای تولید مسکن محقق شود.

مالکی تصریح کرد: ساخت ۴ میلیون مسکن در چهار سال نیاز به زیرساخت‌های مناسب و ارتباط بین سازندگان و تولیدکنندگان دارد و باید این ارتباطات بین بخش خصوصی و دولت برقرار شود .

تلاش دولت برای کاهش قیمت تمام شده مسکن

رییس سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه سرعت در ساخت و ساز شاخص بسیار مهمی است، ادامه داد: با انباشت تقاضا برای مسکن مواجه هستم و این انباشت در حوزه بسیار مهم است. تمام مطالعات نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته عقب‌ماندگی در ساخت داشتیم. همچنین بحث قیمت تمام شده از دیگر شاخص‌های بسیار مهم در پروژه‌های ساخت و ساز است از این رو با در نظر گرفتن دو شاخص قیمت تمام شده و فناوری‌های نوین باید بتوانیم محصولی را بسازیم که با استفاده از فناوری‌های نوین سبک بو ارزان تمام شود و در نهایت باید قیمت تمام شده را بتوانیم کاهش دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی درباره اختصاص زمین به هر ایرانی در جزیره بوموسی گفت: پیشنهاداتی در این زمینه داده شده و قرار بر این است که حذف برخی از شرایط از جمله فرم ج به تصویب برسد و با این شرایط به هر ایرانی که متقاضی زندگی در این جزیره باشد زمین داده می‌شود.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000