نهضت دوم واگذاری زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت اجرا می‌شود

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۲/۰۵/۲۱
وزیر راه و شهرسازی در شورای مسکن استان ایلام، که در استانداری ایلام برگزار شد، از اجرای نهضت دوم واگذاری زمین به متقاضیان در طرح جوانی جمعیت طی یک ماه و نیم آینده خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی که به منظور بازدید از پروژه‌های اربعین به استان ایلام سفر کرده بود، پس از بازدیداز پروژه‌های حوزه راه و مسکن این استان و اقدامات انجام شده در پایانه‌های مرزی برای سفرهای اربعین، در جلسه شورای مسکن استان ایلام شرکت کرد.

بذرپاش در این جلسه پس از بررسی گزارش‌های ارائه شده از پیشرفت‌های پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان ایلام و همچنین پروژه‌های مسکن مهر ، به بیان برخی نکات در خصوص تسریع در اجرا و تکمیل پروژه‌ها پرداخت.

نهضت دوم واگذاری زمین در راستای طرح جوانی جمعیت اجرا می‌شود

وزیر راه و شهرسازی در این راستا گفت: در حوزه مسکن تلاش ها در محورهای مختلفی در حال انجام است. یکی از این محورها موضوع بافت فرسوده است که مکانیزم‌های تشویقی تعریف شده و شهرداری‌ها باید از این مکانیزم‌ها استفاده کنند تا مردم به ساخت مسکن در این حوزه روی بیاورند. ضمن این که موضوعات مطرح شده امکان بررسی و تغییر در شرایط مختلف را دارد که استانداران می توانند در این خصوص پیشنهادات خود را ارائه کنند.

وی ادامه داد: در حوزه بافت فرسوده، یا باید از سازوکارهای مالی و تسهیلات دهی کمک گرفت و یا این که مکانیزم‌های شهرسازانه به اجرا درآیند که هر دو بخش در وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود.

بذرپاش در خصوص بخش مسکن روستایی نیز توضیح داد: سیاست‌های جدیدی در حوزه مدیریت مسکن روستایی و اصلاح طرح هادی دنبال می‌شود که طرح هادی رشد سریع‌تری برای واگذاری زمین و ساخت در روستاها داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه واگذاری زمین نیز در شورای عالی مسکن مقررات مطلوبی وضع شده که اختیارات قابل توجهی را در اختیار استانداران و فرمانداران قرار داده تا موضوع واگذاری مسکن تسریع شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این، بر اساس ماده ۱۰ قانون جهش مسکن، دستگاه‌ها باید مسکن هیات علمی و کارمندان خود را تامین کنند.

بذرپاش به توافق انجام شده با دانشگاه آزاد برای واگذاری اراضی و ساخت خوابگاه‌های متاهلان اشاره کرد و گفت: در این خصوص قرارگاهی تشکیل شده و موضوع ارائه زمین باید از این طریق به صورت جدی پیگیری شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده خاطر نشان کرد: از حدود یک ماه و نیم دیگر نهضت دومی برای واگذاری زمین اجرا خواهد شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000