پرداخت ۷۷.۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند به ۵۸۰ هزار متقاضی

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۴۰۲/۰۵/۲۱
از ابتدای امسال تا ۱۹ مرداد به ۵۸۰ هزار متقاضی وام قرض الحسنه ازدواج و فرزند، ۷۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از ایبنا، مصطفی قمری‌وفا با اشاره به اقدامات بانک مرکزی در تسریع و تسهیل پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری تصریح کرد: در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت، از ابتدای سال جاری تا کنون شبکه بانکی کشور به ۳۰۵ هزار نفر از متقاضیان، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ قریب به ۶۱ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده است که این میزان رشد ۲۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی با اشاره به ابلاغ بسته نظارتی‏- اعتباری تسهیل و تسریع وام ازدواج در تاریخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ گفت: بانک مرکزی دو ماه پیش در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی با تاکید بر اهمیت و اولویت وام ازدواج و ضرورت تعیین تکلیف متقاضیان در صف دریافت این تسهیلات در سال جاری و سال قبل، «بسته نظارتی‏- اعتباری تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج» را ابلاغ کرد که پس از آن، پرداخت این تسهیلات سرعت گرفت.

مدیر اداره روابط عمومی بانک مرکزی افزود: همچنین در سال جاری تاکنون ۲۷۵ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزند به مبلغ ۱۶.۵ هزار میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است که این میزان رشد ۶۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

قمری وفا تصریح کرد: بر اساس این گزارش، از تیرماه سال ۱۴۰۱ تاکنون نیز در قبال تسهیلات ودیعه مسکن ۳۱۰ هزار پرونده تشکیل شده که از این تعداد ۲۶۳ هزار نفر به میزان ۱۵.۵ همت تسهیلات دریافت کرده‌اند.

بانک مرکزی ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ در ابلاغیه‌ای خطاب به مدیران عامل ۹ بانک با اشاره به شکایت‌های مردمی واصله و نتایج بررسی‌های میدانی انجام شده در این بانک تاکید کرد: بانک‌های عامل باید مراتب تسهیل پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری را فراهم کنند و نباید از متقاضیان این تسهیلات، ضمانت‌های فراتر از حدود قانون طلب کنند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000