ضرورت تغیر رویکرد برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز از تخلف به جرم کیفری

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۲/۰۵/۲۱
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از سیاست گذاران خواست تا به ساخت و سازهای غیرمجاز تنها به چشم تخلف نگاه نکنند و موضع گیری در این خصوص را به جرم کیفری تغیر بدهند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پی سانحه دل گداز و شهادت گونه پنج نفر از شهروندان استان تهران از همکاران نیروی انتظامی و شهرداری تهران گفت: رویکرد سیاست گذاران باید به این موضوع تغیر کند، اهمیت پیگیری در این حوزه بسیار بالاست و می‌بایست با متخلفان برخورد قضایی صورت گرفته و جرم انگاری شوند.

وی ضمن تاکید به مهندسان ناظر پروژه‌های ساختمانی استان تهران در خصوص دقت و اهمیت ویژه مبحث نظارت گفت: شهرداری‌ تهران و سازمان نظام مهندسی می‌بایست با قدرت به عنوان اهرم‌های نظارتی در ساخت و سازهای شهری ورود کنند، اولین اشتباه در این خصوص آخرین اشتباه بوده و هزینه اشتباه در ساخت و ساز، بازی با جان مردم و شهروندان است.

وی تصریح کرد: قوانین موجود در مقابله با احداث بناهای فاقد پروانه ساخت، از صراحت لازم برخوردار نیست و بعضا شهرداری‌ها در میدان برخورد با متخلفان ساختمانی تنها می‌مانند.

جنتی تاکید کرد: متاسفانه سودجویان با تغیر کاربریهای ممنوعه، احداث و ساخت و سازهای غیرمجاز ویلا و ساختمان و آلاچیق علاوه بر تخریب کالبد شهری و فضای محیط زیستی شهرها، موجب بروز مشکلات امنیتی، فرهنگی و اجتماعی هم می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: انتظار ما از قانون گذار اصلاح قانون بوده و اینکه هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز بدون پروانه، جرم تلقی شود.

جنتی گفت: ماده ۲ قانون مجازات اسلامی مقرر داشته هر فعل یا ترک فعلی که قانون برای آن مجازات تعیین کرده، جرم است، بر این اساس تخلفات ساختمانی نیز جرم هستند اما واجد جنبه کیفری نیست و آثار آن محکوم را از حقوق اجتماعی محروم نکرده و در سوابق کیفری محکوم درج نمی‌شود که خواستار تغیر این موضع در دستگاه قضایی هستیم.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000