۲۵۰۰ واحد مشاور املاک بدون مجوز در کشور پلمب شد

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۲/۰۵/۲۲
نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم وکنترل بازار املاک و مستغلات گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی مشاور املاک غیر مجاز از اردیبهشت ماه امسال تاکنون در کشور پلمب شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا مهلی نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم وکنترل بازار املاک و مستغلات در جلسه کارگروه تنظیم بازار و کنترل بازار املاک و مستغلات استان خراسان رضوی اظهار کرد: کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات کشور با دستور العمل های ساماندهی مشاورین املاک، شناسایی خانه های خالی در کشور شروع بکار کرد.

وی ساماندهی مشاورین املاک را از مهمترین برنامه وزارت راه و شهرسازی برشمرد و افزود: در حال حاضر ۱۷۴ هزار و ۳۷۴ واحد صنفی مشاور املاک در کشور فعال است که اقدامات آنها بر قیمت و اجاره بهای مسکن بسیار تاثیرگذار است.

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم وکنترل بازار املاک و مستغلات تاکید کرد: از ۱۵ اردیبهشت ماه گشت های مشترک این وزارتخانه توسط ادارات راه و شهرسازی در تهران و تمامی استان های کشور با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، اماکن، اداره کل صمت، مقام قضایی و انتظامی استان آغاز شد که نتیجه آن بازید از ۳۰ هزار مشاور املاک بود.

مهلی افزود: با بازرسی های انجام شده ۲۵۰۰ بنگاه غیر مجاز در کشور پلمپ شد و برای بنگاه های متخلف معرفی شده به تعزیرات حکومتی نیز ۱۳۴ میلیارد و ۹۳۱ میلیون تومان جریمه صادر شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات مطلوب صورت گرفته شاهد کاهش قابل توجه مسکن در استان های مختلف نظیر تهران، شهرهای جدید پردیس و پرند و به تبع آن در استان های خراسان رضوی، خوزستان و فارس هستیم.

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم وکنترل بازار املاک و مستغلات خاطر نشان کرد: نداشتن پروانه کسب، نرخنامه، نداشتن کد رهگیری و عدم صدور فیش رسید کمیسیون وجوه دریافتی و گران‌فروشی در بحث اخذ کمیسیون های مصوب استان ها عمده تخلفات محرز در بنگاه های املاک است.

وی تصریح کرد: چنانچه مردم املاک خود را در سامانه ملی املاک و مستغلات ثبت کنند این امر سبب می‌شود بنگاه‌های املاک در تمدید قراردادها سوءاستفاده نکنند.

مهلی افزود: مردم باید به سمت ثبت خانه‌ها و املاک خود در سامانه ملی املاک و اسکان حرکت کنند چراکه به این ترتیب مشمول مالیات بر خانه‌های خالی نمی‌شوند، همچنین با این شیوه موضوع گران‌فروشی در حوزه املاک نیز از بین خواهد رفت.

وی در پایان خاطر نشان کرد از اقدامات مهم صورت گرفته در کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات کشور این است که دریافت کد رهگیری برای اجاره نامه در سامانه ملی املاک و اسکان برای موجر و مستاجر رایگان شده است.

داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز گفت: در استان خراسان رضوی ۴۲۱۳ مورد بازرسی در مشهد انجام که در این بازدیدها ۵۷۳ مورد بنگاه پلمپ و ۲۷۱۸ میلیون تومان جرایم تعزیراتی اخذ شده است.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی کلان شهر مشهد ۱۳۴۸۶ مشاور املاک مجاز فعال و ۷۸۲ بنگاه غیر مجاز شناسایی شده است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000