مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

ساخت مسکن در استان اردبیل ۲.۵ برابر مسکن مهر شد/ تضمین کیفیت در نهضت ملی مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۲/۰۶/۱۲
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۲.۵ برابر طرح مسکن مهر در۲ سال اخیر پروژه نهضت ملی مسکن در اردبیل شروع شده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم در دولت سیزدهم ساخت مسکن با وسعت بیشتر بود که از همان روزهای نخست دولت، ثبت‌نام از متقاضیان آغاز شد تا در قالب نهضت ملی مسکن پروژه‌ها به سرعت اجرایی و عملیاتی شوند.

وی گفت: ۱۱۸هزار نفر در مراحل مختلف در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۵۵ هزار نفر حائز شرایط تشخیص داده شده و در نهایت ۴۴ هزار نفر به تأیید نهایی رسیدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در این مدت ۳۹ هزار متقاضی افتتاح حساب و واریز وجه کرده و ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر نیز قسط اول طرح نهضت ملی مسکن را واریز کردند.

حیدری مطلوبیت اجرای طرح را نسبت به طرح‌های قبلی به ویژه مسکن مهر یادآور شد و افزود: متقاضیان انتظار دارند تا دولت در قالب این طرح حمایتی زمین و تسهیلات مناسب را پرداخت کند تا بخشی از هزینه‌ها در ساخت و تحویل واحدها تعدیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۲۹ هزار و ۵۰۰ واحد در حال حاضر در حال اجرا است که این رقم ۲.۵ برابر ظرفیت مسکن مهر در دولت های گذشته بوده و عملیات اجرایی شروع آنها را شاهد هستیم که این حجم بسیار سنگین وظیفه ما را دو چندان می‌کند.

حیدری از تأمین زمین برای احداث تمامی واحدها خبر داد و اضافه کرد: با تاکید استاندار اردبیل بهترین نقطه شهر برای احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی انتخاب شد تا برای متقاضیان ارزش افزوده بیشتری را به همراه داشته باشد.

وی بیان کرد: علاوه بر اردبیل، در سایر شهرهای استان نیز با تأمین زمین ساخت مسکن نهضت ملی شروع شده و تلاش بر این است تا شهرک احداثی بر اساس اصول مهندسی و طراحی شهرسازی آماده بهره‌برداری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: استان اردبیل در بحث تأمین زمین و احداث پروژه در سطح ملی رتبه و جایگاه اول را به دست آورده و ما قدردان تلاش همکارانمان در اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن هستیم که بر اساس توافق انجام شده با مردم بیش از ۸۰۰ هکتار زمین برای این طرح آماده شده است.

وی تصریح کرد: سه هزار و ۵۰۰ واحد از این احداثی‌ها در شهرک شهید سلیمانی اردبیل وارد مرحله فونداسیون شده و ما تلاش می‌کنیم تا پایان دولت سیزدهم بخش عظیمی از این واحدها را تکمیل و آماده افتتاح کنیم.

حیدری گفت: در روزهای گذشته به تناسب افتتاح ۱۰۰ هزار واحد مسکن ملی در کشور، در استان اردبیل نیز یک‌هزار و ۸۰۰ واحد افتتاح ، سپس این واحدها در اختیار متقاضیان قرار گرفته و یا در حال تحویل می باشد.

وی کیفیت ساخت واحدها را مناسب و مطلوب ارزیابی کرد و افزود: کیفیت ساخت مسکن طرح ملی حتی بالاتر از ساخت و سازهای بخش خصوصی و مسکن مهر است و قطعا مردم در زمان تحویل این واحدها به کیفیت و مطلوبیت آن اذعان خواهند کرد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000