وزیر اقتصاد در حاشیه شرکت در مجمع عمومی بانک جهانی در مراکش:

رتبه ایران در شاخص سرمایه انسانی بیش از متوسط جهان

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۴۰۲/۰۷/۲۲
وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه رتبه ایران در متوسط سرمایه انسانی بیش از میانگین جهانی است و امتیاز زنان و دختران در این شاخص بیش از مردان است، تاکید کرد: همچنین در حمایت از شرکت های دانش بنیان و کاهش بیکاری فارغ التحصیلان نیز شاهد بهبود شاخص‌ها بوده‌ایم.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن به نقل از شادا، سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی که برای شرکت در اجلاس سالانه بانک جهانی به مراکش سفر کرده است، بیان کرد: متوسط شاخص سرمایه انسانی دنیا 0.56 است و رتبه ایران بالاتر از این میانگین و 0.59 است و در آن امتیاز زنان و دختران بالاتر از مردان است و از کشورهایی هستیم که در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا وضعیت قابل توجهی داریم.

وی گفت: از نکات ارایه شده توجه به موضوع آموزش، همزمان با حمایت هایی که نهادهای حمایتی انجام می دهند بود که موجب می شود افراد با مهارت به بازار کار دسترسی بیشتری داشته باشند.

خاندوزی افزود: اصلاحاتی که در ذیل تبصره 18 قانون بودجه لحاظ شد یعنی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به افزایش کمی و کیفی مهارت ها و سرمایه انسانی منتج شده است .

وی با اشاره به افزایش توجه به بخش دانش بنیان نیز یادآور شد: در همین حال نرخ رشد بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در یک سال گذشته توانسته از عدد 13 درصد به حدود 12 درصد کاهش یابد و هنوز در مساله بیکاری با آنچه در تراز نخبگان کشور است فاصله داریم.

خاندوزی افزود: بهبود رتبه ایران در حمایت از دانش بنیان ها و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی از محورهای مورد بحث در این مجمع بود و امیدواریم با جمع بندی های صورت گرفته برای سال‌های آینده میانگین بهتری را نسبت کشورهای منطقه داشته باشیم.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000