استاندار کردستان:

بار سنگین تامین مالی طرح نهضت ملی بر دوش بانک مسکن بوده است

استاندار کردستان در دوازدهمین جلسه شورای مسکن استان با بیان اینکه بار سنگین تامین مالی طرح نهضت ملی بر دوش بانک مسکن بوده است؛ از تخصیص زمین به ۱۲ هزار و ۹۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا؛ این نشست با حضور اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان و سایر اعضای شورای تامین مسکن استان به منظور بررسی پروژه‌های نهضت ملی مسکن و آخرین اقدامات در خصوص تخصیص اعتبارات و تسهیلات بانکی در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد.

زارعی کوشا با تاکید بر تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان، گفت: با تعامل مناسب دستگاه‌های متولی این طرح، تخصیص زمین به 12 هزار و 900 واحد در استان انجام شده که امیدواریم گام‌های بعدی در این طرح بزرگ ملی نیز با سرعت و دقت برداشته شود.

وی با بیان اینکه بخش مسکن در استان با معضل بزرگی به نام تورم روبرو است، عنوان کرد: رفع این مشکل نیازمند بازرسی و نظارت لازم بر فعالان بخش مسکن به‌صورت منظم و جدی است تا زمینه دسترسی اقشار مختلف جامعه به مسکن ارزان‌قیمت و البته با کیفیت فراهم شود.

زارعی کوشا پس از استماع گزارش امید راست بین مدیر شعب کردستان در خصوص اقدامات بانک در تامین مالی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن از پیشنهاد بانک مسکن در راستای پشتیبانی تمامی ارگان‌های ذیربط از اجرای این طرح ملی استقبال و اظهار کرد: عملکرد بانک مسکن در تامین مالی و پرداخت به موقع تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن در استان قابل تقدیر است و می‌بایست دستگاه‌های اجرایی استان برای حمایت و تسریع در پرداخت تسهیلات، بخشی از منابع خود را با در نظر گرفتن قوانین و مقررات جاری نزد بانک مسکن متمرکز کنند.

استاندار کردستان خواستار مشارکت بانک‌های استان در تامین مالی طرح شد و افزود: بار سنگین تامین مالی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان تنها بر عهده بانک مسکن بوده و این بانک در تلاش است به تمامی تعهدات خود در این طرح عمل کند؛ اما با توجه به تعهد دولت، مشارکت تمامی بانک‌های استان برای تحقق اهداف طرح لازم است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000