وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۲/۰۸/۱۱
وزیر راه و شهرسازی از پیگیری موضوع تفاهم این وزارتخانه با وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری برای ساخت مسکن دانشگاهیان و خوابگاه‌های متاهلی خبر داد و گفت: عملیات اجرای ساخت مسکن برای اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه در ۱۰۰۰ هکتار زمین قبل از اتمام امسال، آغاز خواهد شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در ساختمان شهید دادمان با محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص روند اجرای تفاهم‌نامه دو وزارتخانه در احداث مسکن اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه ها و خوابگاه‌های متاهلی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این دیدار در خصوص جزییات برنامه‌ها و تصمیم‌های پیش‌رو گفت: در ماه‌های گذشته تفاهم‌نامه‌ای برای احداث مسکن اعضای هیات‌علمی و کارکنان دانشگاه‌ها با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری داشتیم که امروز جلسه پیگیری آن تفاهم‌نامه و روند آماده سازی و اجرا را برگزار کردیم.

اختصاص ۴۰۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن دانشگاهیان

وزیر راه و شهرسازی روند اجرای تفاهم‌نامه با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را مناسب ارزیابی کرد و افزود: تا امروز حدود ۴۰۰ هکتار زمین‌های متعلق به دانشگاه‌ها مستقیم به اجرای این تفاهم نامه اختصاص یافت و مقرر شده است تا این اراضی به یکهزار هکتار ارتقا یابد تا نیازهای آتی بتواند پاسخ داده شود.

اراضی ساخت مسکن دانشگاهیان تا پایان آذرماه به یکهزار هکتار می‌رسد

عضو کابینه دولت سیزدهم توضیح داد: ۴۰۰ هکتار از اراضی تامین شده برای احداث حدود ۲۵ هزار واحد مسکونی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها را دارد که ظرفیت مناسبی است و قرار شد تا پایان آذرماه به یکهزار هکتار زمین برسد.

بذرپاش تامین اراضی را یکی از مهمترین موضوعات احداث و تولید مسکن برشمرد و توضیح داد: با تلاش‌های شبانه‌روزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی این کار با اهتمام خوبی در حال انجام است که باید سرعت آن بیشتر شود.

وی گفت: مقرر شده است تا از اواخر آذر و اوایل دی، عملیات اجرا در سراسر سایت ۴۰۰ هکتاری آغاز شود و تلاش خواهیم کرد تا واحدها هرچه سریعتر به مردم و متقاضیان تحویل شود.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: در دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کنار احداث مسکن برای اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه‌ها، موضوع احداث خوابگاه‌های متاهلی نیز پیگیری شد. در گذشته وزرای راه و شهرسازی و علوم، تحقیقات و فناوری برای ساخت واحدهای مسکونی متاهلی تفاهم داشتند که آن موضوع نیز مورد بررسی مجدد قرار گرفت.

تسهیلات نهضت ملی مسکن برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی نیز پرداخت می‌شود

بذرپاش با اشاره به اینکه ساخت خوابگاه‌های متاهلی مستلزم تامین زمین از طریق دانشگاه‌ها و تامین مالی توسط همان مراکز عملی است، افزود: به منظور رفع مشکلات ساخت، در شورای عالی مسکن پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن به خوابگاه های متاهلی مصوب شد. همچنین وزارت راه و شهرسازی تعهد کرده است تا برای پرداخت وثیقه های لازم برای اخذ این تسهیلات کمک های لازم را انجام بدهد.

تامین ساخت خوابگاه‌های متاهلی برای برخی دانشگاه‌ها از طریق مولدسازی انجام می‌شود

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برخی دانشگاه‌ها برای احداث خوابگاه‌های متاهلی منابع دارند که توسط خود دانشگاه‌ها تامین خواهد شد. برای دانشگاه‌هایی که کمبود منابع دارند، وزارت راه و شهرسازی از طریق مولدسازی کمک می‌کند تا تامین منابع ساخت انجام و عملیات ساخت تسریع شود.

بذرپاش ساخت خوابگاه‌های متاهلی و دیگر اقدامات وزارت راه و شهرسازی را برای مسکن‌دار کردن متقاضیان مسکن برای اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه‌ها، بی‌سابقه عنوان کرد.

بذرپاش تصریح کرد: زمین برای دانشگاه‌هایی که کمبود دارند توسط وزارت راه و شهرسازی تامین خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تأمین زمین برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی از اراضی پردیس دانشگاه‌ها استفاده می شود و در صورت وجود نداشتن زمین، اراضی پیرامون دانشگاه تغییر کاربری داده می شود تا با الحاق به دانشگاه، احداث خوابگاه‌های متاهلی انجام شود.

وی گفت: با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توافق کردیم تا پایان سال در تمامی سایت‌های توافق شده عملیات اجرایی آغاز شود و سال آینده بتوانیم بخشی از این واحدها را تحویل بدهیم.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص فراهم شدن امکان ثبت‌نام متقاضیان خوابگاه‌های متاهلی گفت: موضوع خوابگاه‌های متاهلی همچون طرح نهضت ملی مسکن است.

بذرپاش گفت: از روسای دانشگاه‌ها و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها دعوت می‌کنیم تا تمامی ظرفیت‌های خود را در دانشگاه‌ها در خدمت این پروژه ملی قرار بدهند. وزارت راه و شهرسازی با تمامی ظرفیت‌های قانونی در راستای اجرای نهضت ملی مسکن گام برداشته است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000