وزیر راه و شهرسازی:

واگذاری زمین شهری و روستایی به مردم تا پایان سال آینده به ۲ میلیون قطعه می‌رسد

وزیر راه و شهرسازی با اعلام تحویل ۶ هزار قطعه زمین به مردم در استان کردستان گفت: تا پایان سال آینده مجموعا ۲ میلیون قطعه زمین برای ساخت مسکن روستایی و شهری در سرتاسر کشور به مردم تحویل داده می‌شود که اتفاقی بی سابقه است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهراد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح ۲ هزار و ۹۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در استان کردستان و تامین ۶ هزار قطعه زمین روستایی با اشاره به اتفاقات خوبی که در سومین سفر استانی رئیس جمهور به استان کردستان از جمله بهره‌برداری از راه‌آهن همدان-سنندج رخ داد، گفت: توسعه زیرساخت‌های استان کردستان به ویژه حمل‌ونقل ریلی، پیامدهای مثبت اقتصادی برای این منطقه به همراه خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به حوزه مسکن استان اشاره کرد و افزود: شاهد نتایج متفاوت و رونق در بخش مسکن کل کشور هستیم، استان کردستان نیز به دلیل اقلیم جغرافیایی و توپوگرافی یکی از سخت‌ترین استان‌ها برای تامین زمین بود که طبق گزارشات بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده است.

بذرپاش یادآور شد: تعداد زیادی از واحدهای نهضت ملی مسکن در این استان به بهره‌برداری می‌رسد و تامین اراضی نیز در شهرهای مختلف این استان محقق شده است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: حوزه تامین زمین‌های روستایی طی توافق با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تحولات جدی همراه شده است.

وی افزود: بنیاد مسکن علاوه بر اقداماتی که در حوزه مقاوم سازی و ساخت مسکن روستایی انجام داده، در حوزه تامین زمین در روستاها نیز به کمک نهضت ملی مسکن آمده است.

بذرپاش اظهار کرد: امروز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد روستایی تحویل متقاضیان شد و امیدواریم در سفرهای بعدی این رقم افرایش یابد.

وی تاکید کرد: تحویل ۶ هزار قطعه زمین در کل استان کردستان که تعدادی از آن‌ها در مجاورت روستای قار است، اتفاق خوشایندی است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هدفگذاری برای تحویل ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی در سال جاری گفت: این اقدام برای اولین بار در کشور رقم خورده و اتفاق بی‌سابقه‌ای است.

وی افزود: سال آینده نیز با تحویل ۵۰۰ هزار قطعه دیگر این رقم به یک میلیون می‌رسد.

بذرپاش یادآور شد: تحویل زمین شهری نیز طی سال جاری از ۳۷۰ هزار قطعه عبور کرده و تا پایان سال به ۵۰۰ هزار قطعه خواهد رسید و به این ترتیب مجموعا تا سال آینده ۲ میلیون قطعه زمین در شهرها و روستاها در قالب‌های گروهی و فردی تقدیم متقاضیان خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: وام مسکن روستایی با حمایت رئیس جمهور و هیئت دولت از ۲۰۰ میلیون به ۳۵۰ میلیون تومان و از ۲۰۰ هزار فقره به ۳۵۰ هزار فقره افزایش یافت که به رشد تولید مسکن در روستاهای کشور منجر می‌شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000