برگزاری نشست تخصصی با حضور مدیرعامل و مدیران شرکت تابعه بانک مسکن

نخستین نشست تخصصی بانک مسکن در نمایشگاه کیش اینوکس با حضور دکتر حسینی، مدیرعامل بانک مسکن٫ دکتر جواهری، مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن، دکتر شیرزادی مدیرعامل گروه مالی و دکتر رستگار در سالن همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در ابتدای این نشست دکتر شیرزادی، مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن گفت: بحث تامین مالی حوزه مسکن، شاه کلید پیشرفت ساخت و ساز است و چگونگی اجرای همین موضوع بیشترین وقت و زمان را نیاز دارد.

او به ساخت یک میلیون مسکن اشاره کرد و افزود:تامین زمین مهمترین نیاز اجرای این طرح است که تحقق آن به دست وزارت راه و شهرسازی است.

او به دغدغه رئیس جمهور در جلسات با مدیران بانک‌ها اشاره کرد و گفت: در این جلسات رئیس جمهور پیگیر عدم انجام کارها توسط بانک‌ها هستند.

شیرزادی تاکید کرد: در حوزه ساختن مسکن بخش خصوصی همواره اقبال بیشتری نسبت به بخش دولتی دارد، زیرا بخش دولتی نمی‌تواند ابزارهای اجرایی لازم را همزمان تامین کند.

در ادامه این نشست دکتر جواهری،مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری ضمن تشکر از شرکت تامین سرمایه که گام‌های راهگشایی را برای ساخت مسکن انجام داده است، گفت:از یک سو با شرایط دشوار تامین سرمایه و از سوی دیگر با کاهش توان و قدرت خرید مردم مواجهیم که باید در این زمینه به دنبال راه حل باشیم.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری بانک مسکن تاکید کرد: البته یک راه وجود دارد، آن هم این است که نرخ تمام شده را کاهش دهیم.

او به عدم بهره‌وری از تکنولوژی روز دنیا در ساخت و ساز اشاره کرد و گفت: تکنولوژی که امروزه از آن استفاده می‌شود، مربوط به ۴۰ یا ۵۰ سال پیش است و اقبالی هم برای ورود تکنولوژی جدید نیست.

دکتر اسلامی عضو هیات مدیره تامین سرمایه بانک مسکن یکی دیگر از سخنرانان این نشست بود که گفت: طبق آخرین آماری که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است امکان خانه‌دار شدن یک خانواده متوسط، تقریبا محال است.

او ادامه داد: طبق این آمار خرید مسکن با متراژ ۸۰ متر در سال ۷۸، ۱۲ سال؛سال ۸۸، ۲۷ سال و سال‌های ۹۸ و ۹۹ تقریبا ۴۹ سال طول می‌کشد.

او ادامه داد: این معضل بزرگی است و می توان گفت با این شیوه سه دهک عملا امکان خرید ندارند.

او افزود: در یک مقطعی از دهه ۹۰، خانه سازی بیشتر با هدف سرمایه‌گذاری انجام می‌گرفت نه برای زندگی کردن، از این رو از همان سال میزان خانه‌های خالی افزایش یافت.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000