در سفر مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به زاهدان مطرح شد

ساخت ۲۵ هزار واحد مسکن شهری در استان سیستان و بلوچستان

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به پیشرفت بالای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون برای حدود ۲۵ هزار واحد مسکونی در کل استان پروژه تعریف شده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ضمن بازدید از سایت طرح نهضت ملی مسکن آرمانشهر در استان سیستان و بلوچستان، گفت: این سایت دارای بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی است و امیدواریم در هفته‌های آتی حدود ۲ هزار واحد از این سایت را به متقاضیان تحویل دهیم

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، مالکی افزود: باقی این واحدها هم به مرور به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از بازدیدهای خود از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان سیستان و بلوچستان از سایت ۸ هزار واحدی تفتان‌شهر بازدید کرد.

مالکی با اشاره به پیشرفت خوب پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: تاکنون برای حدود ۲۵ هزار واحد مسکونی در کل استان پروژه تعریف شده که از این میزان ۱۲ هزار واحد مسکونی در شمال استان بوده است.

وی درخصوص مساحت اراضی تامین شده در استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: در استان سیستان و بلوچستان در مجموع بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن مهیا شده که ۲ هزار هکتار آن در شمال استان و حدود ۸۰۰ هکتار آن هم در جنوب استان تامین شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در ادامه اظهار کرد: تاکنون بیش از ۵۲ هزار هکتار زمین مصوب در کشور تامین شده که ۳۶ هزار هکتار آن در حریم و محدوده شهرها قرار دارد و چیزی حدود ۱۶ هزار هکتار هم در قالب شهرک‌سازی مصوب شده که مکان‌یابی این اراضی تصویب شده و طرح‌های جامع و تفصیلی آنها هم در حال انجام است.

وی در پایان گفت: در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن هم تاکنون بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شناسایی و اخذ سند شده و در اختیار طرح قرار گرفته است.

گفتنی است در این سفر فردین شاکری و اسماعیل رئیسی اعضای هیات مدیره سازمان، معاون وزیر راه و شهرسازی را همراهی می‌کنند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000