مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سرپل‌ذهاب:

۶۶ درصد روستاهای سرپل‌ذهاب طرح هادی دارند

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سرپل‌ذهاب گفت: ۶۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان از طرح هادی برخوردارند که پنج درصد از میانگین استانی و چهار درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از خبرگزاری ایرنا ، «مصیب شهبازی» روز دوشنبه اظهار داشت: از مجموع ۱۴۳ روستای این شهرستان که بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند، در ۹۳ روستا طرح هادی اجرا شده است.
وی همچنین از اجرای طرح هادی روستایی و آسفالت در سه روستای این شهرستان با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد و گفت: طرح هادی شامل آسفالت، جدول‌گذاری، شن‌ریزی، تسطیح کوچه و معابر و پیاده‌روسازی هست.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سرپل ذهاب در ادامه گفت: عمران و آبادانی روستاها در شهرستان یک اولویت اساسی است و در این زمینه پروژه‌های مختلفی عملیاتی می شوند.
شهبازی ادامه داد: طرح هادی توسط کارشناسان بنیاد مسکن و بر اساس نیازمندی‌ها و شرایط مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و وضعیت فیزیکی هر روستا تدوین‌ شده و از آن به‌عنوان سند توسعه و عمران روستا یاد می‌کنند.
وی از اهداف طرح هادی را ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستائیان و خدمات زیست‌محیطی و عمومی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد زمینه توسعه و عمرانی روستاها با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی آن‌ها و تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی ذکر کرد.
شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق، هشت دهستان و ۲۲۶ روستا دارد که تعدادی از روستاها در حریم مرز واقع هستند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000