مدیرشعب بانک مسکن استان یزد خبر داد:

رشد ۴۵۲ درصدی تسهیلات خرد بانک مسکن در استان یزد

مدیرشعب بانک مسکن استان یزد با بیان اینکه پرداخت تسهیلات خرد از سه سال گذشته تاکنون رشد ۴۵۲ درصدی داشته است؛ گفت: ۸۸ درصد تسهیلات پرداختی به متقاضیان خودمالک طرح نهضت ملی مسکن توسط بانک مسکن و ۱۲ درصد آن توسط سایر بانک ها پرداخت شده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن، هیبنا- در نشست شورای هماهنگی دستگاههای زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی استان یزد که به میزبانی بانک مسکن و با حضور مدیران کل ادارات برگزار شد؛ محمدغفوریان سهم بانک مسکن از منابع استان را 2.3 درصد و سهم پرداخت تسهیلات را 6 درصد عنوان کرد و افزود: بیش از دوبرابر منابع این بانک در استان، تسهیلات پرداخت شده است.

در این نشست مدیرشعب بانک مسکن استان یزد با ارائه گزارشی از وضعیت منابع و مصارف بانک مسکن، رسالت اصلی بانک را خانه دار کردن مردم عنوان و تصریح کرد: طرح مسکن مهر و طرح نهضت ملی مسکن نقاط عطف همکاری بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی هستند به طوریکه اکنون تمام توان بانک مسکن بر پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن به عنوان سیاست اصلی وزارت و دولت سیزدهم متمرکز شده است.

وی از جمله نگرانی ها و چالش های طرح نهضت ملی مسکن را بار مالی پرداخت متمم به قراردادهای منعقد شده با رقم بیش از 1.6 همت دانست و عزم و همت نهادهای استانی را برای تامین مالی آن خواستار شد.

غفوریان با بیان اینکه بانک مسکن جزو خانواده وزات راه و شهرسازی محسوب می شود؛ اظهار داشت: استفاده و بهره مندی از حداکثر ظرفیت بانک مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ماموریت و اولویت اصلی برنامه‌های این بانک است. همچنین تقویت بانک مسکن از طریق انتقال حساب ها، مراوادت و صدور ضمانتنامه ها جزو وظایف وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های استانی است؛ از همین رو تامین منابع و تقویت این بانک منجر به پیشبرد بهتر و سریعتر طرح نهضت ملی مسکن می شود.

مدیر شعب بانک مسکن استان یزد در ادامه اظهار داشت: متاسفانه با توجه به اینکه صدور ضمانت نامه های طرح اقدام و نهضت ملی مسکن توسط بانک‌های خصوصی صادر و واریز مشارکت‌ها و آورده متقاضیان به حساب‌های بانک‌های خصوصی منتقل می شود؛ چنانچه با همگرایی دستگاه‌های زیرمجموعه و همچنین پیمانکاران مرتبط با طرح، مدیریت خروج منابع از محل آورده متقاضیان طرح و واریز مشارکت‌ها انجام شود، بخش قابل توجهی از تامین منابع مالی طرح نهضت ملی مسکن خود به خود محقق می شود.

در ادامه این نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: از عملکرد و آمارهای استان مشخص است که مجموعه بانک مسکن استان با تمام توان و تلاش خود پای کار نهضت ملی مسکن بوده است.

احسان خواجه رضایی افزود: بخش اصلی تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن و سایر طرح‌های حمایتی مسکن بر دوش بانک مسکن است از همین رو حمایت و تامین بخشی از این منابع، از منابع استانی با هدف تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات مذکور در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه تقویت توان مالی بانک مسکن موجب عملکرد پویاتر و فعالتر این بانک در حوزه طرح نهضت ملی مسکن می‌شود؛ افزود: باید تمام دستگاه های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی با باور اینکه بانک مسکن از خانواده و بانک عامل وزارت است، این بانک را به عنوان بانک عامل خود برگزینند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000