ویلاها و خانه‌های بیش از ۳۵ میلیارد تومان مشمول مالیات می‌شوند

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۲/۱۱/۰۷
نمایندگان مجلس با اخذ مالیات ۲ در هزار از زمینهای فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، باغ‌ویلاهای مجاز (با احتساب عرصه و اعیان) و واحدهای مسکونی به ارزش بیش از ۳۵ میلیارد تومان موافقت کردند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از فارس؛ نمایندگان مجلس با اخذ مالیات ۲ در هزار از زمینهای فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، باغ‌ویلاهای مجاز (با احتساب عرصه و اعیان) و واحدهای مسکونی به ارزش بیش از ۳۵ میلیارد تومان موافقت کردند.
دولتها برای اعمال سیاستهای اقتصادی دو گونه سیاست پولی (از طریق نرخ بهره بانکی و کنترل حجم نقدینگی) و سیاست مالی‌( از طریق وضع مالیات و عوارض) به مدیریت اقتصادی مبادرت می‌کنند.

اعمال مالیات بر ثروت راهی برای تشویق مردم به سرمایه‌گذاری و جلوگیری از کنز کردن ثروت است،‌ از طرفی سیاست بازتوزیعی درآمد و برقراری عدالت هم در این سیاست دنبال می‌شود.

در جریان بررسی لایحه بودجه 1403 در مجلس،‌ نمایندگان تصویب کردند که مالیات از ویلا و خانه‌های لاکچری به ارزش بیش از ۳۵ میلیارد تومان در سال آینده اجرایی شود و نیز مالیات دو برابری برای ویلاهای غیرمجاز اخذ شود.

نمایندگان مجلس با اخذ مالیات ۲ در هزار از زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، باغ‌ ویلاهای مجاز (با احتساب عرصه و اعیان) و واحدهای مسکونی به ارزش بیش از ۳۵ میلیارد تومان موافقت کردند. واحدهای مسکونی و باغ‌ویلاهای در حال ساخت، مشمول این مالیات نخواهند بود.

باغ‌ویلاهای غیرمجاز تا زمان دریافت پروانه ساخت یا اجرای حکم کمیسیون موضوع ماده (3) قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، با اصلاحات بعدی و کمیسیون‌های ماده (99) یا ماده (100) قانون شهرداری‌ها حسب مورد مشمول جریمه‌ای معادل دو برابر مالیات باغ‌ویلاهای مجاز خواهند شد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000