قرارداد سپرده گذاری ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی با بانک مسکن منعقد شد

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: با هدف کاهش نرخ سود وام مسکن و هم‌چنین کمک به افزایش منابع بانک مسکن ۴ میلیارد دلار در ۲ مرحله به بانک مسکن تعلق می‌گیرد که در گام نخست امروز قرارداد سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری با بانک مسکن منعقد شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا؛ مهدی غصنفری امروز هشتم بهمن ماه در آیین امضای قرارداد سپرده گذاری ۲ میلیارد دلاری با بانک مسکن به منظور حمایت از نهضت ملی مسکن گفت: برای حمایت از طرح نهضت ملی مسکن فرصتی در اختیار صندوق قرار گرفته که با حفظ جایگاه ارزی، در حوزه مسکن کشور هم موثر باشد.

وی با اعلام اینکه این نقش توسط رئیس جمهور در شورای عالی مسکن بر عهده صندوق گذاشته شد، گفت: صندوق توسعه یک صندوق ارزی است و منابع صندوق نمی‌تواند تبدیل به ریال شود اما برای کمک به بانک مسکن برای تولید مسکن تدبیر متفاوتی اتخاذ شد و بر همین اساس نتیجه گفت‌و گوها تبدیل به قراردادی شد که امروز به امضای بانک مسکن و صندوق توسعه ملی رسید.

صندوق توسعه ملی - بانک مسکن صندوق توسعه ملی - بانک مسکن128019201/28/2024 12:32:39 PMhttp://hibna.ir/media//Image/2024/01/202401108134206438_Thum.jpg
صندوق توسعه ملی - بانک مسکن

وی در تشریح جزییات این قرارداد گفت: نخست ۲ میلیارد منابع ارزی نزد بانک مسکن با نرخ سود ۲ درصد سرمایه گذاری می‌شود. بانک می تواند منابع را با نرخ‌های مرسوم ارزی در اختیار فعالان بخش خصوصی قرار دهد و در فعالیت‌های اقتصادی به صورت ارزی استفاده کند.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی توضیح داد: مدت این قرارداد ۳ ساله است و بانک مسکن می‌تواند از طریق مابه التفاوت سود این فعالیت اقتصادی منابعی را به عنو‌ان درآمد اتخاذ و در نهایت کاهش سود تسهیلات مسکن مردم را هدفگذاری کند.

وی با طرح این سوال که این مدل اقتصادی چه کمکی به منابع ریالی بانک مسکن می‌کند، گفت: در اجرای این طرح نخست کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن مد نظر است و در قرارداد دیگری 2 میلیارد دلار در اختیار بانک برای افزایش منابع در اختیار بانک قرار خواهد گرفت.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000