تدوین نظام‌نامه نظارت بر اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن / شهرک‌های مسکونی دولتی از سیاست‌های جدید دولت است

معاون وزیر راه و شهرسازی، مجموع پروژه‌های آماده‌سازی نهضت ملی مسکن در کل کشور را یک‌هزار و ۳۳۶ پروژه با مساحت نزدیک به ۳۴ هزار هکتار اعلام کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی در نشست هماهنگی و پیگیری پروژه‌های نهضت ملی مسکن، مجموع پروژه‌های آماده‌سازی در کل کشور را یک‌هزار و ۳۳۶ پروژه برشمرد که مساحت کل این پروژه‌ها نزدیک به ۳۴ هزار هکتار است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: میزان واحدپذیری کل پروژه‌های آماده‌سازی در کشور نزدیک‌ به یک میلیون و ۲۳۰ هزار واحد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه‌کرد: اکنون نزدیک به ۸۰۰ پروژه آماده‌سازی در کشور در حال اجرا، ۲۷۰ پروژه در حال طراحی و بقیه در مرحله بررسی‌های مقدماتی است.

مالکی، مساحت پروژه‌های در حال اجرا را ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و میزان واحدپذیری این پروژه‌ها را حدود ۷۰۰ هزار واحد دانست.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن همچنین ادامه‌داد: مکان‌یابی ۵۱ شهرک با مساحت حدود ۲۰ هزار هکتار در کل کشور انجام شده که از این مقدار سه شهرک وارد مرحله اجرا شده و بقیه مصوبات استانی اخذ شده یا در سیر مراحل قانونی است.

وی اظهار داشت: موضوع شهرک‌های مسکونی دولتی یکی از سیاست‌های تازه دولت است و سه شهرک مذکور ظرفیت ساخت بیش از ۲۲ هزار واحد مسکونی را داراست و ۹۰۷ هکتار زمین را به خود اختصاص داده است.

مالکی بر اهمیت تقویت نظارت عالی سازمان ملی زمین و مسکن در مراحل آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن تاکید و خاطرنشان‌کرد: با توجه به تفویض اختیار انجام شده به اداره‌های کل استانی، به‌زودی نظام‌نامه نظارت بر اجرای این پروژه‌ها در سازمان تدوین و به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000