تامین ۹۰ درصدِ زمین طرح نهضت ملی مسکن در اصفهان / چهارمین شهر جدید اصفهان ایجاد می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بیش از ۹۰ درصد از زمین مورد نیاز طرح «نهضت ملی مسکن» استان انجام شده و سایر اقدامات نیز در حال اجراست.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا به نقل از ایرنا، علیرضا قاری‌قرآن روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس برآورد انجام شده بیش از ۱۴۵ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی، تامین‌کننده نیاز استان است که از این تعداد، زمین بیش از ۷۰ هزار واحد در شهرهای مختلف استان تامین شده است.

وی ادامه داد: اغلب متقاضیان این طرح در هسته مرکزی استان و اطراف شهر اصفهان در بهارستان و شاهین شهر هستند که یک سایت ۱۴۷ هکتاری در شاهین شهر در ماه‌های اخیر به آنها تخصیص پیدا کرده است که بیش از ۶ تا هفت هزار نفر را پوشش خواهد داد.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان اظهار داشت: زمین برای احداث بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در بهارستان و برای حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی در فولادشهر تامین شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این، باید برای حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار واحد مسکونی دیگر نیز زمین تامین شود، اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌ لازم در ۲ نقطه اطراف اصفهان انجام شده که یکی از آنها در شهر جدید چهارم موسوم به «شیخ بهایی» است که مطالعات و مصوبات اولیه آن توسط مشاور شهرهای جدید در حال انجام است.

قاری‌قرآن با اشاره به استقرار سه شهر جدید بهارستان، مجلسی و فولادشهر در استان افزود: مقدمات ایجاد شهر جدید چهارم با عنوان «شیخ بهایی» نیز فراهم شده و برای تأمین زمین افزون بر۴۰ هزار متقاضی واجد شرایط در این شهر واقع در شمال اصفهان پیش بینی‌های لازم شده است و پس از تهیه طرح جامع، مقدمات آن صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: تامین زمین، محدودیت اصلی ما در شهرهای بزرگ از جمله اصفهان، نجف آباد، خمینی شهر و بخشی از کاشان است.

وی با بیان اینکه در ابتدای شروع طرح نهضت ملی مسکن، زمین در شهرهای فلاورجان و زرین شهر نیز وجود نداشت که این مساله در حال رفع است، خاطرنشان کرد: بیشتر متقاضیانی که تا امروز کارشان در سامانه متوقف شده یا جواب درخواستشان مسکوت مانده است، جزو کسانی هستند که حائز شرایط شناخته شده‌اند اما بدلیل تامین نشدن زمین هنوز نتوانسته ایم پاسخ لازم برای افتتاح حساب یا ورودشان به فرایند تحویل را به آنها اعلام کنیم.

«نهضت ملی مسکن» طرح دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن مردم است که در آن سهم استان اصفهان ساخت ۲۰۳ هزار واحد در چهار سال اعلام شده است.

مهمترین هدف این طرح برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون مسکن در سال است و در اُفق چهار ساله، دولت مُصمم به ایجاد چهار میلیون واحد مسکونی در کشور است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000