راهکارهای رفع چالش‌های اجرای نهضت ملی مسکن کردستان بررسی شد

مدیر کل راه وشهرسازی کردستان از بررسی چالش‌های اجرای نهضت ملی مسکن و راهکارهای رفع آن در دومین جلسه شورای مسکن استان در سال جاری خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی(کردستان)، جهانگیر الیاسی گفت: در دومین جلسه شورای مسکن استان که دیروز به ریاست استاندار و در محل استانداری وبا حضور دستگاه‌های نظارتی برگزار شد آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن و چالش‌های پیش رو مورد بررسی قرار گرفت.

الیاسی اظهار کرد: نوعیت زمین و اینکه بیشتر اراضی اطراف شهرهای استان از نوع درجه یک و دو کشاورزی بوده و طبق قانون امکان الحاق آنها به محدوده و واگذاری به متقاضیان وجود ندارد از مهم‌ترین مشکلات تأمین زمین برای اجرای نهضت ملی در کردستان است.

مدیر کل راه‌وشهرسازی کردستان ادامه‌داد: هزینه‌های سنگین آماده سازی و زمان‌بر بودن آن با توجه به کوهستانی بودن استان از دیگر معضلات و چالش‌های مهم ساخت مسکن کردستان بوده که اجرای عملیات ساخت را نسبت به سایر استان‌ها به تأخیر انداخته و همچنین بار مالی زیادی را نیز به متقاضی تحمیل می‌کند از دیگر مشکلات اجرای نهضت ملی در این خطه از کشور است.

الیاسی در این جلسه خواستار اتخاذ تدابیر و راهکارهای مناسب برای رفع این معضلات شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000