برگزاری اولین نشست فصلی و منطقه‌ای برای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در استان‌ها

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن از برگزاری اولین نشست فصلی و منطقه‌ای با ادارات کل راه و شهرسازی خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این نشست هم‌افزایی در جمع‌بندی مسائلی است که برای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در استان‌ها با آنها روبرو هستیم.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی از سازمان ملی زمین و مسکن، تقی رضایی معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن از برگزاری اولین نشست فصلی و منطقه‌ای با ادارات کل راه و شهرسازی خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این نشست هم‌افزایی در جمع‌بندی مسائلی است که برای تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن در استان‌ها با آنها روبرو هستیم.

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تأمین بیش از ۴۱ هزار هکتار زمین در محدوده شهری و شهرهای جدید، افزود: این آمار نشان‌دهنده کار جهادی و بزرگی است که در دولت سیزدهم در راستای تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است.

وی اظهار کرد: در نشست‌های امسال که به صورت فصلی برگزار می‌شود، استان‌های کشور به ۵ منطقه تقسیم شده‌اند که در مرحله اول از مدیران ۷ استان منطقه یک کشور دعوت شده که برای هم‌فکری و هم‌افزایی در خصوص تأمین زمین و سایر موضوعات مربوط به حوزه املاک و حقوقی در سازمان ملی زمین و مسکن حضور یابند.

رضایی با بیان اینکه برگزاری این نشست‌ها باید منجر به انتقال تجربیات مثبت استان‌های موفق در تأمین زمین شود تأکید کرد: هم‌افزایی و هم‌فکری در چنین جلساتی می‌تواند مقدمه‌ای برای اصلاح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی باشد که در برخی استان‌ها مسائلی را ایجاد کرده که گاهی ممکن است موجب نارضایتی مردم شده باشد.

تقویت و انتقال تجارب موفق استان‌ها در توافق با مالکان بخش خصوصی، رفع ابهامات موجود در موضوع شهرک‌های مسکونی دولتی، استقرار سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، قراردادهای مهلت سپری‌شده، اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و بازشماری منابع و پرونده‌خوانی در استان‌ها از دیگر مواردی بود که معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن بر آنها تأکید کرد.

وی گفت: تشکیل کارگروه‌های تخصصی به ریاست یکی از ادارات کل در حوزه‌های ذکر شده می‌تواند در حل و فصل مشکلات و نیل به اهداف تعیین شده کمک کند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000