واگذاری یک هزار و ۴۵ قطعه زمین رایگان به مشمولان قانون جوانی جمعیت در شهر بم

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از واگذاری یک‌هزار و ۴۵ قطعه زمین رایگان در شهر بم خبر داد و گفت: ۸۰۰ قطعه این زمین‌ها در قالب طرح نهضت ملی مسکن و ۲۴۵ قطعه زمین در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت به مشمولان واگذار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی از سازمان ملی زمین و مسکن ارسلان مالکی در سفر به شهر بم از اجرای قانون جوانی جمعیت و طرح نهضت ملی مسکن به‌عنوان دو موضوع مهم، ارزشمند و مقدس در دولت سیزدهم نام برد که در زندگی مردم و به خصوص جوانان بسیارتاثیر گذارو امید آفرین هستند.

معاون وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه بحث جوانی جمعیت ضرورتی بود که از ابتدای دهه ۹۰ مورد تاکید مقام معظم رهبری بود گفت: سرانجام با اراده و تشخیص درست و هوشمندانه دولت سیزدهم ابزار این ضرورت مهیا شد.

وی واگذاری زمین رایگان به مشمولان را یکی از ابزارهای تشویقی در اجرای قانون جوانی جمعیت خواند و اظهار داشت: برای ایجاد تحولات چشمگیر در کشور نیاز به جمعیت جوان داریم و جمعیت جوان در هر کشور موجبات و مقدمات پیشرفت آن کشور را به ارمغان آورده و ضامن قدرت و اقتدار آن کشور است.

مالکی با اشاره به اینکه تحولات جمعیتی در دنیای پیرامونی ما اثرگذار است و بر نظام اجتماعی و اقتصادی ما تاثیر دارد، خاطر نشان کرد: دولت‌های گذشته از این امر غافل بودند و در گذشته کمتر به این موضوع پرداخته شد.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم نگاهی که به آینده و امنیت کشور دارد این طرح را با جدیت مورد پیگیری قرار داد و به عنوان یک برنامه اساسی و اولویت پیش برد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات این طرح واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول است، بیان کرد: در ابتدای ابلاغ این قانون، مقدمات اجرای آن مهیا نبود اما با اراده‌ای که در دولت بود و پیگیری وزارت راه و شهرسازی خوشبختانه تا پایان سال گذشته ۷۰ هزار مشمول واجد شرایط این طرح، زمین‌های خود را دریافت کردند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن برآورد ارزش ریالی متوسط این زمین‌ها را حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان برشمرد و اضافه کرد: علاوه بر اینکه مکانیابی، تصویب در کارگروه‌های تخصصی و عملیات آماده‌سازی این اراضی برای دولت هزینه‌هایی را به همراه داشته اما ما در وزارت راه و شهرسازی با اعتقاد قلبی و به عنوان یک تکلیف و نه صرفا یک وظیفه دنبال کردیم تا همه مشمولان این قانون زمین رایگان دریافت کنند.

ارسلان مالکی از طرح نهضت ملی مسکن به عنوان طرح بزرگ دیگر دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن در کشور نام برد و تصریح کرد: در این طرح اقدامات بزرگ و بی‌سابقه‌ای صورت گرفته است.

وی اعلام کرد: در طرح نهضت ملی مسکن بالغ بر ۴۵ هزار هکتار یعنی چیزی بیش از ۶ برابر طرح مسکن مهر زمین تامین شده و بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن در کشور در حال اجراست.

مالکی در پایان گفت: در طرح نهضت ملی مسکن تنوع زیادی برای تولید مسکن پیش‌بینی شده تاکنون برای بیش از ۱۴۰ هزار واحد مسکن کارکنان بخش صنعت زمین تامین شده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000