نایب رئیس اتحادیه املاک تهران در گفت‌وگو با هیبنا اعلام کرد:

عزم بانک مسکن برای حمایت از سازندگان

دسته بندی : یادداشت
۱۴۰۳/۰۳/۱۲
نایب رئیس اتحادیه املاک تهران گفت: پرداخت تسهیلات ساخت واحد مسکونی در بافت فرسوده شهری از سوی بانک مسکن نشاندهنده عزم این بانک برای حمایت از ساخت و ساز است.
پایگاه خبری بانک مسکن

داود بیگی‌نژاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری بانک مسکن_هیبنا، درباره نقش بانک‌ها در رونق‌بخشی حوزه مسکن و رفع نیازهای طبقات مختلف جامعه گفت: در بسیاری از کشورها بانک‌ها با اختصاص بخشی از تسهیلات خود، تامین مالی این بخش را بر عهده دارند و با توجه به رتبه اعتباری متقاضیان، بخشی از هزینه ملک را به عنوان تسهیلات تامین می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه طرح نهضت ملی مسکن، فقط بانک مسکن عملکرد قابل قبولی داشته است، افزود: در واقع بانک مسکن دو خدمت بزرگ را در تامین مالی نهضت ملی به متقاضیان ارائه می‌دهد، نخست اینکه برای پرداخت تسهیلات، طبق اصول بانکداری از متقاضی سپرده دریافت می‌کند و نکته دوم، فروش اوراق به عنوان یک منبع ثابت شده در دنیا برای تامین مالی است که سبب شده تا بخشی از نقدینگی جامعه جذب شود.

نائب رئیس اتحادیه املاک تهران با تمجید از بخشنامه بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن حمایتی گفت: نرخ سود یکی از موضوعات مهم در جهت ایجاد انگیزه در بین متقاضیان برای دریافت تسهیلات مسکن است که از این جهت کاهش 5 درصدی نرخ سود یک اقدام مثبت در این راستا محسوب می‌شود.

این کارشناس مسکن ادامه داد: در عین حال بانک مسکن و شبکه بانکی در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم تغییر رویه دادند و صرفا متمرکز بر امر بانکداری شدند. بیگی‌نژاد، به تسهیلات بانک مسکن به سازندگان در جهت رونق ساخت و ساز نیز اشاره کرد و گفت: طبق آماری که بانک مسکن ارائه داده از ابتدای دولت سیزدهم حدود 57 هزار میلیارد ریال تسهیلات ساخت واحد مسکونی در بافت فرسوده شهری به متقاضیان ارائه داده که نشاندهنده عزم بانک در رونق ساخت و ساز با اولویت نوسازی بافت‌های فرسوده شهری است.

بیگی‌نژاد همچنین در خصوص ایجاد انگیزه در سایر بانک‌ها برای عمل به تکالیف قانونی گفت: دولت در این حوزه برای برخی بانک‌ها که به تعهدات خود در اجرای قانون جهش تولید مسکن عمل نکردند، جرایمی در نظر گرفته که به نظر می‌رسد دولت این سیاست را با بررسی‌ها و محاسباتی انجام داده تا بتواند بخشی از منابع بانکی را در مسیر نهضت ملی مسکن هدایت کند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000