۵۰۰۰ واحد مسکن اقدام ملی در استان اردبیل احداث می‌شود

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۱۲/۱۸
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تامین زمین رایگان برای متقاضیان ۵ هزار واحد مسکن اقدام ملی خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محبوب حیدری در بازدید از پروژه های طرح اقدام ملی مسکن در اردبیل با اعلام این مطلب اظهار داشت: از اول امسال به صورت جدی و عملیاتی احداث مسکن در قالب طرح اقدام ملی شروع شده به طوری که در شهر اردبیل ۱۱ هزار نفر در گام اول در این طرح ثبت نام کردند که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند.

وی استقبال از این طرح را در سایر شهرها به تعداد یک هزار و ۵۰۰ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمان ثبت نام بعد از جمع‌بندی نهایی آمار متقاضیان واقعی اجرای پروژه‌ها در قالب ۲ هزار و ۵۰۰ واحد برای ثبت نامی‌ها و یک هزار واحد در قالب تفاهمنامه در شهر اردبیل آغاز شد و با همکاری بنیاد مسکن ساخت یک هزار و ۵۰۰ واحد نیز در شهرستان‌های خلخال، کوثر، نیر، نمین، سرعین، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و گرمی شروع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تامین زمین رایگان برای متقاضیان ۵ هزار واحد مسکن اقدام ملی خبر داد و بیان کرد: برخلاف سایر استان‌ها ما زمین را به صورت رایگان برای متقاضیان تامین کردیم.

حیدری افزود: با توجه به مصوبه مجلس قرار است سالانه یک میلیون واحد مسکن در کشور احداث شود که سهمیه استان اردبیل نیز همه ساله ابلاغ خواهد شد و قطعا در قالب این طرح ثبت‌نام‌های جدید انجام شده تا افراد فاقد مسکن صاحب سرپناه شوند.

وی به نظارت‌های عالیه بر ساخت و سازها اعم از احداث ساختمان‌های دولتی، شخصی‌ساز و ساخت مسکن اقدام ملی اشاره و تصریح کرد: یک نظارت قوی با همکاری نظام مهندسی ساختمان برای طرح‌های مسکن اقدام ملی پیش‌بینی شده تا کیفیت و استحکام بنا را شاهد باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: در کنار کنترل و نظارت بر ساخت بناهای دولتی تلاش بر این است تا با همکاری نظام مهندسی بر ساخت و سازهای اشخاص و افراد نظارت اصولی و قاعده‌مند انجام شود تا مشکلی در احداث واحدهای مسکونی به وجود نیاید.

حیدری گفت: چنانچه در این مسیر تخلفی رخ دهد مهندسان ناظر متخلف به مراجع ذیصلاح معرفی شده تا برخورد جدی با آنها انجام شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000