دقایقی پیش در صحن علنی مجلس تشریح شد:

مهم ترین انتظارات رییس جمهور از عباس آخوندی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۶/۰۵/۲۴
صبح امروز رییس جمهور به منظور دفاع از برنامه های وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس شورای اسلامی حاضر شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن دکتر روحانی در اولین روز معرفی وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به دفاع از برنامه های عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم و وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم پرداخت و با اشاره به اهمیت بخش مسکن در کشور گفت: آقای آخوندی فردی پر تلاش و دارای برنامه‌های خوبی است و امیدوارم بتوانیم از وجود آقای آخوندی با تخصص‌ها، لیاقت، نشاط و فعال بودنشان در دولت دوازدهم به ویژه در زمینه‌های اقتصادی استفاده کنیم و شاهد خلاص شدن هر چه سریع‌تر از طرح مسکن مهر و ورود به سایر بخش‌ها باشیم.

رییس جمهور در تشریح اقدامات عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم و معرفی وی در این سمت اظهار داشت: آقای آخوندی در دولت گذشته فردی بسیار فعال بودند، اولین مسئله‌ای که ما در دولت آینده به جد پیگیر خواهیم شد مسئله مسکن خواهد بود.

دکتر روحانی در ادامه با بیان اینکه به اعتقاد من مسکن از طریق خاصی با همکاری بخش خصوصی قابل حل بوده و مهم‌ ترین میدان حل آن نیز بافت فرسوده است، گفت: قطعا احداث ساختمان‌ هایی در بیابان بدون بهره‌ مندی از هیچ گونه امکانات روبنایی و زیربنایی فایده‌ای نداشته و ما باید این اقدام را در بافت فرسوده که دارای تمامی خدمات چون آب، برق، گاز و ... است انجام دهیم.

وی در ادامه گفت: انشاالله شاهد حرکات خوبی در بخش مسکن طی دولت دوازدهم باشیم و قطعا در این دوره شاهد هماهنگی خوبی بین شهرداری و شورای شهر جدید منتخب و وزارت راه و شهرسازی خواهیم بود، مشکلی که در دولت قبل همواره به چشم می‌خورد.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه طی دولت یازدهم فعالیت‌های مهمی در حوزه جاده‌ای، آزاد راهی به ویژه در آزاد راه تهران-شمال انجام شده است گفت: خوشبختانه امروز بخشی از این محور که از هر سه بخش دارای معضل بود به اتمام رسیده و بخشی دیگر دارای پیشرفت بسیار خوبی است.

رئیس جمهوری همچنین در اشاره به حوزه هوایی نیز بیان کرد: می‌توانیم بگوییم که طی دولت قبل سرانجام موفق به شکستن تابوی خرید هواپیما در این بخش شدیم، توانستیم با یکی از بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی جهان قراردادهایی را امضا کنیم، حال این سؤال مطرح است که چگونه افرادی از خرید هواپیمای ۱۰ سال کار کرده در یکی از کشورهای آفریقایی که با سه برابر قیمت و منت خریداری شده است خوشحال می‌شوند ولی از سوار شدن بر هواپیمایی نو که بدون وارد شدن فشاری به بودجه کشور تهیه شده و از لحاظ عزت ملی برای ما بسیار ارزشمند است خشنود نمی‌شوند؟ امری که قطعا بسیار مهم و بزرگ به شمار می‌رود.

دکتر روحانی همچنین خاطر نشان کرد: امیدوارم بتوانیم از وجود آقای آخوندی با تخصص‌ها، لیاقت، نشاط و فعال بودنشان در دولت دوازدهم به ویژه در زمینه‌های اقتصادی استفاده کنیم و شاهد خلاص شدن هر چه سریع‌تر ایشان از طرح مسکن مهر و ورود به سایر بخش‌ها باشیم.

رییس جمهور ادامه داد: مواردی از جمله پیشرفت بخش صنعت ساختمان، هدایت بخش مسکن به سمت مسکن مناسب برای اقشار متوسط و نیازمند، حاشیه‌ نشینی، توسعه خطوط ریلی و جاده‌ای، تسریع بازسازی ناوگان هوایی، تقویت بنادر، ارتقای ایمنی شهرسازی و مطالعات محیط زیستی و همچنین تقویت بخش مشارکت با بخش خصوصی از مهم‌ ترین مطالبات دولت دوازدهم از وزارت راه و شهرسازی محسوب می‌شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000