تکمیل پروژه‌های مسکن مهر استان تا دهه فجر

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۶/۰۵/۳۱
به منظور تکمیل تمام واحدهای مسکن مهر استان تا دهه فجر امسال، برنامه ریزی صورت گرفته است.
پایگاه خبری بانک مسکن

محمد نادر محمدزاده، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به معرفی مهمترین برنامه‌ها و اقدامات این اداره‌کل در حوزه‌های مختلف پرداخت و عنوان کرد: مساحت سکونت گاه‌های غیر رسمی شناسایی شده در ۱۰ شهر استان تهران ۶۰۰۰ هکتار است که در این محدوده حدود دو و نیم میلیون نفر سکونت دارند.

وی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه پروژه‌های مسکن مهر استان تهران بیش از۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد: تا به امروز پروژه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران ۹۸ درصد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۹۰ درصد، شرکت عمران شهر جدید پرند ۹۰ درصد، شرکت عمران شهر جدید پردیس ۸۰ درصد و شرکت عمران شهر جدید اندیشه ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی تهران با اشاره به اینکه تا دهه فجر تمام واحدهای مسکن مهر استان تهران افتتاح می‌شوند، ادامه داد: تا کنون ۲۰۷ هزار و ۵۶۳ واحد مسکن مهر تهران افتتاح شده و ۱۱۲ هزار و ۷۷۷ واحد در انتظار بهره‌ برداری هستند.

وی گفت: در مجموع ۳۲۰ هزار و ۳۴۱ واحد مسکن مهر در استان داشته‌ایم که ۱۰۰ هزار و ۱۴۹ واحد در تعهد این اداره‌کل، ۳۸ هزار و ۵۰۰ واحد در تعهد بنیاد مسکن، ۱۵ هزار و ۸۲۹ واحد در پرند، ۸۲ هزار و ۷۶۸ واحد در پردیس و ۳۰۹۵ واحد در اندیشه هستند. از این تعداد ۳۱۸ هزار و ۴۴۱ واحد پی‌ریزی شده‌اند، ۶۱۲۶ واحد در مرحله اسکلت مانده‌اند و ۶۸۲۳ واحد در مرحله سقف مانده‌اند. نازک‌کاری ۲۵۴ هزار و ۸۸۵ واحد به اتمام رسیده و در مجموع پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر استان ۹۰ درصد است.

محمدزاده با بیان اینکه پایان کار ۱۴۸ هزار و ۸۹۴ واحد مسکن مهر استان اخذ شده، افزود: برای ۱۵۷ هزار و ۷۸۶ واحد کارت اقساط صادر شده و مجموع کل پرداخت تسهیلات نیز ۸۰ هزار و ۵۱۹ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران همچنین مساحت سکونت گاه‌های غیر رسمی شناسایی شده در ۱۰ شهر استان تهران را ۶۰۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: در این محدوده حدود دو و نیم میلیون نفر سکونت دارند. مطالعات حاشیه‌ نشینی در ۱۰ شهر اسلامشهر، شهر قدس، تهران، ملارد، گلستان، قرچک، ورامین، شهریار، پاکدشت و نسیم‌ شهر انجام شده است.

محمدزاده با بیان اینکه جمعیت کلی ۱۰ شهر مطالعه‌ شده حاشیه نشینی حدود ۱۰ میلیون نفر است، گفت: از این جمعیت ۲.۲ تا ۲.۵ میلیون نفر ساکن سکونت گاه‌های غیر رسمی(مناطق حاشیه‌ نشین) هستند که نیمی از آنها در پایتخت متمرکز هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران عنوان کرد: ۴۰ محله در شهر تهران نیازمند مداخله در طرح‌ های مطالعات حاشیه نشینی هستند که از این تعداد ۲۴ محله در اولویت قرار دارند.

وی بر لزوم همکاری دستگاه‌های مختلف برای بهسازی و انجام پروژه‌های بهبود مدیریت شهری مناطق حاشیه‌ نشین تهران تاکید کرد و گفت: فعالیت‌های بهسازی مناطق حاشیه‌ نشین بین بخشی است و بخش‌های بزرگی از پروژه‌ها در حیطه مسئولیت ارگان‌هایی چون وزارت بهداشت و درمان، وزارت کار، نیروی انتظامی و نهادهای دیگر است .



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000